אופל. תהפוך לרבת מכר?"עבורנו זה חלום שהתגשם", אומר שלמה שמלצר, היבואן החדש של אופל, במפגש משותף עם אנשי אופל שנערך בתערוכת פריז. "היינו יבואנים של סקודה, ותראו לאן היא הגיעה היום. ואופל תהיה הצלחה גדולה פי עשר מסקודה. בעשור האחרון אופל הפסידה את השוק הישראלי, כולם ידעו מי זו אופל אבל לא היו מכוניות. ועכשיו יש לנו את המכונית הטובה בתחום. אם אתם זוכרים את הפופולאריות של האסקונה, אני יכול להבטיח שהאסטרה תצליח יותר. כולם יודעים איך אנחנו עושים את העבודה ועם העזרה של אופל נעשה זאת".

לשאלה כיצד תתנהל אופל מול הציים משיב שמלצר שהיא תהיה תחרותית ולא תתמקד בצי שלה: "אופל זו חברה עם אסטרטגיה. היא רוצה להצליח ואם יהיו כמויות, יהיו מחירים טובים גם לציי הרכב. וכנשמכור לאוויס זה יהיה באותו מחיר שנמכור לשלמה. הכל יהיה פתוח".

לפי שמלצר, כל הדיבורים על מכירה עצמית מוגזמים: "אנחנו קונים 25,000 מכוניות בשנה. אופל הרי לא תיתן לי את כולן. אנחנו גם לא ניכנס למלחמות עם יבואנים ונקנה מהם. זה שוק פתוח. יהיה בו שינוי קל אבל הוא יסתגל". שמלצר גם אינו צופה קרבות אגו עם UMI, היבואנית המוחלפת, וסירוב שלה למכור לו: "שנינו תחת משפחת ג'נרל מוטורס והם לא ירצו שנצא למלחמות".

מייקל קלאוס, האחראי באופל לשוק שמחוץ לאירופה, סיפר שלמרות הכניסה המחודשת לשווקים מהם אופל נעלמה, ישראל הייתה המקום היחיד בו הוחלף היבואן. לפי קלאוס, בהחדרה לארץ מתכוונת אופל לדבר רבות על המסורת הגרמנית. "השאלה היא תמיד איפה רוצים להתמקם במשוואה בין תדמית לכמויות. אנחנו רוצים להעביר את המסר של איכות גרמנית, ולכן עם האסטרה אנחנו חייבים לעמוד מול פולקסווגן גולף".

שמלצר מצפה למכור כ-3,000 מכוניות כבר בשנה הקרובה. תוך חמש שנים, השאיפה היא להפוך למותג השלישי בגודלו בשוק הישראלי. "נשאף למכור כמה שיותר, אבל בייחוד לשוק הפרטי. אני רוצה למכור לגברת כהן". איך בדיוק ועם אילו מכוניות מתכוונת אופל להסתער על השוק המקומי, בכתבה הבאה.