יונדאי i40
יונדאי סונטה תעזוב אותנו בקרוב, ובמקומה תגיע משפחתית גדולה חדשה: יונדאי i40. הדור הרביעי למשפחתית של יונדאי שיימכר בישראל, יזנח את השם המסורתי לטובת שם אלפאנומרי המתאים לשיטת השמות העדכנית של היצרנית. זאת, למרות שבארצות הברית ודרום קוריאה, יונדאי ממשיכה לדבוק בשם סונטה.
אלא שזה לא יהיה ההבדל היחיד בין אירופה, וישראל, לבין מדינות ויבשות אחרות: ה-i40 צפויה להיות שונה בעיצובה מהסונטה, עם חרטום המזכיר את יונדאי ix35 ואת מתיחת הפנים של יונדאי i10, שתוצג בתערוכת פריז הקרובה. כך עולה מתצלומי הריגול שהגיעו לידינו, בהם למרות ההסוואה הרבה, ניתן ללמוד לא מעט. בשלב זה עדיין לא ידוע אם ה-i40 תגיע כבר לפריז בשבוע הבא, או שמא נצטרך להמתין עוד מספר חודשים לאחת התערוכות הבאות. בכל מקרה, אין ספק שבחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מצפים לה בכיליון עיניים.
יונדאי סונטה הגיעה לישראל בדור השלישי שלה, שהוצג ב-1995, וזכתה להצלחה נאה – בעיקר בציי רכב. זאת, תודות לנוסחה האהובה על הישראלים, של הרבה פח למעט שקלים. עם השנים היא המשיכה לגדול, אך כשהגיע אלינו הדור הנוכחי ב-2005 (דור שלישי אצלנו, חמישי בעולם), משהו השתבש. הסונטה שווקה בתחילה רק עם מנוע 2.4 גדול יחסית ותג מחיר גבוה, ואיבדה מיד את ציי הרכב. המכירות דשדשו, ולמרות שמאז הוצגה גרסה מוזלת של דגם זה, הסונטה התקשתה לשוב ולהיות שחקנית משמעותית בקטגוריה.
עם ה-i40, ניתן לשער שיחול שינוי. הן מכיוון שמדובר בדגם שתוכנן עבור אירופה, והן מכיוון שמצבה של יונדאי בעולם בכלל ובישראל בפרט, טוב משמעותית.