ספרטן וי. בלי מותרות, עם ביצועים
ספרטן (Spartan), יצרנית רכב לא מוכרת בישראל, חשפה מתכון מעניין המשלב בין מכונית ספורט לאופנוע. עם שלדת צינורות קשיחה, מרכב סיבי פחם קליל, ומתחתיו מנוע דוקאטי (V2 עם 170 כ"ס מה-1,198 סמ"ק), ספרטן וי (V) מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות משלוש שניות, ועד למהירות מרבית של 280 קמ"ש. את שמה (ספרטן), קיבלה היצרנית מאנשי עיר המדינה העתיקה מימי האימפריה היוונית. גם הסמל בחרטום מזכיר את קסדת לוחמי הספרטנים.
מכיוון שאין דלתות, חלונות, ריפודים, גג, אבזור כלשהו (לא, גם לא מזגן) ואין אפילו יחידות תאורה, ה-V שוקלת כ-300 ק"ג בלבד. המספר 300 חוזר שוב גם במספר היחידות שייוצרו – ניחשתם נכון – 300 בלבד. למרות שאין כמעט אף תמונה בה נראה הרכב בשלמותו, מהתמונות שפורסמו נראה שמדובר ביצירה סקסית למדי. תג המחיר שלה עומד על כ-316,000 שקל באוסטרליה.

בשל ספרטניות הספרטן, מוגדרת היצירה כמכונית למסלול בלבד. יש לנו תחושה שאפשר בשקט להעניק לה לא מעט סופרלטיבים, כשאחד מהם יהיה ללא ספק "הדבר האמיתי". היינו מתים לספר לכם ממקור ראשון איך זה להידחס לדבר הזה, אבל קצת קשה לנו לחשוב על ייבוא מסודר לארץ. בינתיים אתם מוזמנים להצטרף אלינו בהזלת הריר...