כבר עם הופעת ה-3008 הסדרתי בתחילת 2009 הבטיחה לנו פיג'ו גרסה היברידית לרכב הקרוסאובר הקומפקטי הזה. למעשה, הגרסה ההיברידית הוצגה עוד קודם לכן: הקונספט שממנו נולד ה-3008, ואשר הוצג בתערוכת פריז 2008, נקרא "פרולוג היבריד4". לקח לפיג'ו קצת זמן, אבל עכשיו נחשפת ה גרסה ההיברידית הסדרתית. ובדיוק כפי שהובטח לפני למעלה משנה וחצי, מדובר בשילוב ראשון בעולם (בייצור סדרתי) בין מנוע דיזל לחשמלי. התוצאה היא לא רק ה-3008 החזק ביותר – ההספק המשולב המירבי הוא 200 כ"ס – אלא גם החסכוני והנקי ביותר, עם צריכת דלק ממוצעת מוצהרת של 26.3 ק"מ/ל' ופליטת CO2 של 99 גרם/ק"מ בלבד. בהחלט מכובד.
את הנעת הדיזל מספק המנוע בנפח 2.0 ל' מה-3008 הרגיל, אשר מפיק 163 כ"ס ו-30.6 קג"מ ומשודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית. המנוע מצוייד במערכת דימום-התנעה אוטומטית. את הצד החשמלי במשוואה מספק מנוע בהספק מרבי קבוע של 27 כ"ס, או הספק לפרקי זמן קצרים של 37 כ"ס. המומנט החשמלי הקבוע המרבי הוא 10.2 קג"מ, ולמשכי זמן קצרים – 20.4 קג"מ. מנוע הדיזל מניע את הגלגלים הקדמיים, בעוד החשמלי מניע את האחוריים – ובכך, בעת פעולה משולבת, מתקבל 3008 עם הנעה כפולה (לעומת גרסאות נוכחיות שהן כולן בעלות הנעה קדמית בלבד).
פיג'ו מציגה: 3008 Hybrid4, הדיזל ההיברידי הראשון
צילום: מנהל
הנהג יכול לבחור בין 4 מצבי פעולה: Auto בו מערכת הניהול המרכזית קובעת איך ישולב הכוח משני מקורות ההנעה, ZEV (ראשי תיבות של "רכב אפס פליטה") לפעולה בכוח הנעה חשמלית לבדה (ואז הופך הרכב לבעל הנעה אחורית), 4WD למקרים בהם נדרשת קצת יותר עבירות ואז מושם הדגש על פעולה משולבת עם שתי ההנעות, ו"ספורט" המכתיב החלפות הילוכים בסל"ד גבוה יותר עם מקסימום כוח שיורד לכביש דרך כל הגלגלים.

פיג'ו 3008 ההיברידי יצא לשוק האירופי באביב 2011.