בוגאטי ויירון סופר ספורט
בוגאטי פרסמה תמונות של הוויירון 16.4 סופר ספורט (Veyron 16.4 Super Sport), המהדורה האחרונה בהחלט של מכונית העל המרשימה. היא מבוססת על המכונית ששברה את שיא המהירות לרכב סדרתי, 431 קמ"ש, אך היא מוגבלת ל-415 קמ"ש, כדי לשמור על הצמיגים. מעבר לכך, בבוגאטי מבטיחים שהסופר ספורט הסדרתית זהה מכנית לדגם שובר השיא.
בכל מקרה, היא מציעה יותר כוח מוויירון רגילה, למקרה שתהיתם אם זה בכלל אפשרי. כך שבמקום 1,001 כ"ס, יש 1,200 כ"ס. זאת, מאותו מנוע 8.0 ליטר W16 (שני V8 מחוברים) המשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה כפולה. העלייה בהספק הושגה באמצעות שימוש במגדשי טורבו ומצנני ביניים גדולים יותר, ואת למהירות המרבית המרשימה אחראי, בין היתר, מרכב אווירודינמי יותר בעל מבנה גג שונה.
מלבד המהירות המרבית המרשימה, הסופר ספורט מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות, ל-200 בתוך 7.3 שניות, ולמהירות של 300 קמ"ש בתוך 16.7 שניות. וזה 0.3 שניות מהר יותר מנתון ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש שמציגה סוזוקי אלטו אוטומטית.
בוגאטי ויירון אחרונה ודי
צילום: מנהל
מעט פחות מרשים הוא נתון תצרוכת הדלק. הנתון הממוצע עומד על 4.3 ק"מ לליטר, ופליטת CO2 על 867 גרם לק"מ. את המודעות הסביבתית שומרת הוויירון לבעלי טויוטה פריוס.
בוגאטי תציע 40 יחידות של הסופר ספורט, והן יהיו למעשה המכוניות האחרונות המבוססות על הוויירון. לאחר סיום ייצורן, הוויירון תרד מפס הייצור, ותוחלף ככל הנראה על-ידי מכונית על אחרת, הפעם עם ארבע דלתות וכוונה להתחרות באסטון מרטין ראפיד ומזראטי קוואטרופורטה. מתוך אותן 40, חמש מציעות את מפרט שבירת השיא במלואו, כולל אותה צבע למרכב (שחור-כתום) ומהירות מרבית של 431 קמ"ש. אלו כבר נמכרו, וכעת נותרו 35 יחידות בלבד של הסופר ספורט. מחירן, אגב, יעמוד על 2.4 מיליון דולר (כתשעה מיליון שקל) ליחידה, לפני מסים מקומיים.