כמה היא באמת צורכת?כמה דלק באמת צורכות המכוניות? אין זה סוד שקיים תמיד פער בין נתוני היצרנית לבין הצריכה בפועל של הדלק במכונית. המדד לפיו נבדקות מכוניות, ה-ECE, הוא רצף בדיקות בתנאי מעבדה – הלכה למעשה כאשר רוב המדידות מבוצעות על דינמומטר בנסיעה, במקום על גלגלת. הטמפרטורה אותה דורש אותו תקן נעה בין 20-30 מעלות, אין עליות או ירידות, התחשבות ברוחות, סוגי מטען ומשקל שונים או מהירויות של מעל 120 קמ"ש. התוצאות אמיתיות ואמינות, ואכן הושגו על-ידי היצרניות, אך בפועל המרחק בינן לבין מה שאנחנו נגלה בתחנת הדלק עשוי להיות גדול.

לפי סיכום נתוני 30 מבחני דרכים אותם ביצע המגזין הגרמני 'אוטו, מוטור אנד ספורט' הפער משמעותי מאוד – למעלה מ-50% יותר מהמוצהר. ברשימה שצירפנו למטה, בולטים הפערים דווקא במכוניות שחרטו על דגליהן את החיסכון בדלק. וזה צורם במיוחד בימים אלה, כשתעשיית הרכב זועקת "ירוק", "זיהום אוויר מינימאלי" ו"חיסכון בדלק".

המגזין ריכז בטבלה את 30 המכוניות אותן בחן במבחן דרכים מלא, ובהן התגלתה הסטייה הגדולה ביותר. לטענת עורכי המגזין, תוצאות מבחני הדרכים משקפות טוב יותר את תצרוכת הדלק במציאות, ועם ממוצע של 3,000 ק"מ למבחן. במבחני הרכב הנערכים על-ידי המגזין, נבחנות המכוניות במגוון תנאי דרך ונסיעה, עם ובלי מזגן, עם ובלי נוסעים נוספים, בנסיעה אגרסיבית, רגועה, מהירה ועירונית. עוד מדגישים במגזין, כי הושם דגש על תחלופת בוחנים מרבית, בכדי לקבל מחד חוות דעת שונות ומגוונות, ומאידך נתוני תצרוכת דלק ממגוון נהגים רחב, כאשר לכל נהג הרגלי הנהיגה שלו. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי אחרי הכל, בוחני רכב נוהגים להיות פחות "חסכוניים" בנהיגתם מהציבור הכללי.

כאמור, הטבלה לפניכם והמסקנות בהחלט מעניינות. יש לכם נתונים מעניינים שאספתם בעצמכם? אתם מוזמנים לשתף את כולם בתגובות לכתבה. ובעדינות על דוושת הגז, כן?

תצרוכת דלק: הבטחות ומציאות
צילום: מנהל

* סדרה 3 קופה משופרת על-ידי אלפינה הגרמנייה: דיזל, 214 כ"ס
** מיניוואן חדש לחמישה שהוצג בסוף השנה שעברה בפרנקפורט. (בינתיים) לא רלוונטי עבורנו
*** גרסת EfficientDynamics