AC קוברה, הגרסה המודרניתצריך לעמוד ליד AC קוברה בכדי להבין. היצירה הסקסית והחושנית הזו, היא מסוג האגדות המוטוריות שקשה להסביר את קסמן מקריאה בדף הנתונים או בצפייה בתמונות בלבד. ולא, היא אפילו לא צריכה לרעום דרך מפלטי הצד הענקיים שלה, להזכיר לנו שבמשך קרוב ל-20 שנה החזיקה אחת מגרסאותיה בשיא המיאוץ ל-100 קמ"ש למכוניות סדרתיות – 3.9 שניות. וזה קרה בסוף שנות ה-60. כמו במלחה"ע השנייה, הקוברה היא הוכחה ניצחת שעם כישרון בריטי וכוח אמריקני ניתן לנצח כל דבר, גם יצירות איטלקיות או גרמניות.

אבל AC היא ככל הנראה אחד המקרים הטראגיים ביותר בעולם הרכב. מחד מדובר באחת מהיצרניות הוותיקות בעולם, והבריטית העצמאית הוותיקה ביותר. ומאידך, AC ידעה עליות ומורדות, ובעיקר בשני העשורים האחרונים היא מתקיימת בעיקר בין קאמבקים מתוקשרים ומעוררי ציפיות, לבין דעיכה רפה ומייאשת.
הקוברה (שהתבססה על AC אייס מ-1953) – היא תוצאה של שיתוף פעולה בין הבריטים לבין אגדת השיפורים האמריקנית קרול שלבי, והפכה את AC מיצרנית שהחלה דרכה עם תלת-אופן לאגדה. היא אחת המכוניות הנחשקות, המסעירות, המשוכפלות – ובמצב מקורי גם אחת היקרות בעולם. גרסאות הקוברה המבוקשות ביותר (בראשן ה'סופר-סנייק' למסלול) מחליפות ידיים כיום בעבור בין מיליון וחצי לחמישה מיליון דולר. בהחלט בליגה העליונה של רכבי האספנות בעולם.

AC קוברה יוצרה במשך שש שנים – בין 1961 ל-1967. החוואי, מדריך טייסי הקרב, נהג המרוצים ומומחה המנועים הטקסאני הידוע גם בכינויו קרול שלבי, שתל באייס (Ace) הקלילה מנוע V8 מבית פורד, והיתר כתוב בקילומטרים של פסי גומי שחורים במסלולי מרוץ ברחבי העולם, כמו גם באי-אלו כבישים מפותלים.
השם AC קוברה שייך כיום לחברה הרשומה במלטה יחד עם קארול שלבי, שנמצא כבר עמוק בשנות ה-80 לחייו. אינספור יצרניות מייצרות כיום רפליקות של הקוברה, אך ללא אישור להשתמש בשם המפורש. עתה השיגה חברה אמריקנית בשם אייקוניק קארס (Iconic Cars) את הזכויות והאישורים לייצר את "הקוברה הבאה", והתוצאה – לפחות על-פי מראה עיניים ועיון בדף הנתונים – בהחלט מכובדת וראויה. אב טיפוס ראשון כבר הוצג ב-2008, תחת השם GTR רודסטר, ועתה מושקת ה-AC רודסטר, שאינה שונה ממנה מהותית בגרסת ייצור.

ראשית, העיצוב: ה-AC קוברה לבית אייקוניק אכן נראית כקוברה מודרנית, תוך שמירה על קווי הרודסטר התפוחים בשילוב עם אלמנטים עכשוויים יותר (למשל: יחידות התאורה הקדמיות). כמו הקוברה המקורית, שגם ליורשת יש מנוע שיעניק לה ביצועים מעולים. יחידת הכוח המשופרת החלה חייה בשברולט קורבט, ותודות לנפח מוגדל ל-6.9 ליטר מציעה לא פחות מ-800 כ"ס וכמעט 92 קג"מ. אלו מועברים אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת שישה הילוכים ידנית.
עם משקל עצמי העומד על 1,088 ק"ג בדיוק, היצרנית מבטיחה מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.0 שניות, ומהירות מרבית של למעלה מ-320 קמ"ש. על הבלימה אמונים דיסקים בקוטר 355 מ"מ. המרכב עשוי סיבי פחם ואלומיניום.
הגלגלים הסופר-רחבים שונים בגודלם מלפנים ומאחור, עם צמיגים ברוחב 275 ו-325 מ"מ בהתאמה, נעולים על חישוקי "18 ו-"9, בהתאמה. בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחיר ה-AC המודרנית.