מרוץ העפר המפורסם והמהיר ביותר באליפות חוזר להקפיץ את הנהגים ומכוניותיהם על משעולי העפר בינות לעצי היער. ואנחנו פיוטיים בעיקר בגלל שמה לעשות, ראלי פינלנד פשוט עושה לנו את זה. לא סתם נחשב ראלי זה לאחד האהובים באליפות העולם מזה עשרות שנים – זהו ראלי המכתיר גיבורים ומייצר אגדות, ראלי בו צריך יותר מכישרון בשביל לנצח – צריך אומץ לב.
מאזן הכוחות עם תחילת המרוץ היה לטובת סיטרואן ונהגה הראשי, סבסטיאן לואב. אבל פינלנד היא משכנו של מיקו הירבונן מקבוצת פורד, והוא אף ניצח כאן בשנה שעברה. אך אל תמהרו לפסול את לואב – אלוף העולם ניצח בפינלנד ב-2008 ועל אף כי הבטיח להרגע קצת הפעם בכדי שלא לעשות טעות פאטאלית ולאבד את יתרונו באליפות, כולנו יודעים למה הוא מסוגל. להירבונן, לעומתו, ממש לא היה מה להפסיד והיה ברור מהרגע הראשון שרק ניצחון יספק אותו כאן.לאטוולה מנצח לראשונה בפינלנד, ארץ מולדתו
אתם בוודאי מבינים כבר למה אנחנו חותרים. טעות קטנה בפינלנד, בשבילים הצרים ובמהירויות המופרכות, עשויה לגמור לנהג את המרוץ, אם לא יותר מכך. הירבונן אמנם הוביל את הראלי כמעט מתחילתו, אבל באמצע סטייג' 4 המסע שלו נגמר לאחר ששה גלגולים מלאים באוויר, באחת ההתרסקויות המדהימות ביותר שנראו באליפות – והגדולה ביותר עבורו מעולם. מדובר בפנייה שהירבונן עצמו מגדיר כאהובה עליו ביותר בכל מרוצי האליפות – מעין ימנית בירידה ובמהירות גבוהה, הדורשת מיקום מדויק של הרכב לפני הקפיצה. הנחיתה, כך הירבונן, הייתה טובה מבחינת מיקום הרכב על השביל, אך מיד אחריה החלק הקדמי פשוט הוסט בכוח שמאלה ולו פשוט לא נותר זמן להגיב. הרכב נראה כמו גרוטאה מוחלטת עם עצירת הגלגולים, אך הירבונן ונווטו יצאו ממנו ללא כל פגע.
מיד לאחר ההתרסקות לקח פטר סולברג את ההובלה, אך שמר עליה זמן קצר בלבד עד שהנהג השני של פורד, יארי-מאטי לאטוולה, חטף אותה ממנו. לאטוולה שמר על הובלה קטנה עד לסוף הראלי, ובגיל 25 זכה להיות הפיני הצעיר ביותר שזוכה במרוץ מאז שהוכנס לאליפות ב-1973. שני סיים לבסוף אוגייר המבטיח, כשהוא נוהג הפעם עבור קבוצת סיטרואן הראשית כמחליפו של דני סורדו – בזכות הצלחותיו האחרונות במרוצי העפר. סבסטיאן לואב, אשר לא נאבק על ההובלה לאורך כל הראלי, סיים לבסוף שלישי, שניות בודדות לפני סולברג חסר המזל. סורדו, אשר התחרה עבור סיטרואן-ג'וניור, התמקם חמישי בסיום.

ובפינת הקאמבק: הותיקים מביניכם בוודאי זוכרים את יוהא קאנקונן אשר זכה בארבע אליפויות עולם בין 1986 ל-1993. האלוף הפיני האגדי, אשר החל את מסעו ב-WRC בפינלנד 1979, חזר השנה להתחרות בראלי זה לציון 60 שנה למרוץ המפורסם. קאנקונן, בן 51, ניצח כאן שלוש פעמים בעבר ונשבע הפעם לסיים בעשירייה הראשונה, כשדווקא קימי רייקונן נמצא לו על הכוונת. טוב, כך הוא יכול לומר שהוא מהיר יותר מאלוף עולם...
השניים אכן הציגו זמנים דומים באיכותם לאורך הראלי, לפחות עד סטייג' 12 – אז החליק רייקונן ונתקע למשך 9 דקות. קאנקונן ניצל זאת וסיים לבסוף במקום השמיני והמאוד מכובד.

המרוץ הבא יתקיים בגרמניה ב-20-22 באוגוסט. אנחנו כמובן נדווח.

דירוג ראלי פינלנד:
1. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 2:31:29.6 (25 נק')
2. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – +10.1 (18 נק')
3. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 26.0+ (15 נק')
4. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 30.7+ (12 נק')
5. דני סורדו (סיטרואן) – 1:45.0+ (10 נק')
6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 5:43.7+ (8 נק')
7. מאדס אוסטברג (סובארו פרטית) – 5:50.8+ (6 נק')
8. יוהא קאנקונן (סטובארט-פורד) – +7:49.0 (4 נק')
9. יוהו האנינן (סקודה S2000)– 9:05.0+ (2 נק')
10. פי-ג'יי אנדרסון (סקודה S2000) – 10:15.7+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 8 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 166 נק'
2. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 118 נק'
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 105 נק'
4. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 90 נק'
5. מיקו הירבונן (פורד) – 86 נק'
6. דני סורדו (סיטרואן) – 77 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 48 נק'
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 26 נק'
9. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 25 נק'
10. מאדס אוסטברג (סובארו פרטית) – 16 נק'

דירוג קבוצות אחרי 8 מרוצים:
1. סיטרואן – 265 נק'
2. פורד – 210 נק'
3. סיטרואן-ג'וניור – 145 נק'
4. סטובארט-פורד – 108 נק'
5. מונצ'י-פורד – 40 נק'