MG 550
יש רגעים בהם נדמה ששפע מותגי רכב סיניים נמצאים בהתארגנות, לקראת מתקפת כיבוש חסרת רחמים על השוק הישראלי. בשנים האחרונות שמענו שפע הצהרות בנושא, כאשר פעם אחר פעם דיווחנו על מותג חדש מסין שאמור להגיע לארץ.
רק בשבוע האחרון שמענו על שני מותגים הקרבים במהירות לשוק המקומי: MG (מבית שנגחאי אוטומוטיב) כבר פרסמה מחירים ל-550, וגרייט-וול קיבלה אישורי כניסה לפי היבואנית. וכאשר מדובר במספר מותגים די גדול שמתקרב לארצינו הקטנה חשבנו שזהו זמן מתאים לסקירת ביניים בנושא הסיני. אז מי הם המותגים הקרבים שזמן הנחיתה הצפוי שלהם תמיד נחשב עד כה כ"עוד שנה, שנתיים"?

MG – כך יכונה באירופה המותג העצמאי של שנגחאי אוטומוטיב (SAIC), שמתבסס על פלטפורמות של רובר. הוא מיוצג על-ידי לובינסקי, שתחל בשיווק המכוניות הראשונות בקרוב.

צ'רי – נחשבת ליצרנית הסינית העצמאית הגדולה ביותר. היא מיוצגת על ידי השותפות בין חברת כדורי לקמור (יבואנית ב.מ.וו). הצפי שם הוא כמעט תמיד – עוד שנה – אבל יש סיכוי לנחיתה ב-2011.

ג'ילי – הייתה פעם בידי טלקאר (יבואנית קיה, דייהטסו, וסאנגיונג) אך כיום נחשבת כבעלת קשר לחברת כלמוביל, שמייצגת ועוסקת בשיווקה בארצות הבלקן.

גרייט-וול – מיצרני הרכב הסיניים המוכרים יותר. הוא מיוצג על ידי חברת המזרח, שמדברת על תחילת שיווק טנדרים כבר השנה. בהמשך תהיינה גם משפחתיות.

דונג-פנג – החטיבה העצמאית של דונג-פנג, גוף ענק שכמו סאיק מיצר מכוניות עם חברות רכב רבות בסין, אמורה להתחיל ייצא לאירופה כלים מסחריים קטנים (בסגנון הסוזוקי קארי). היבואן , בי.ג'י. מוטורס הציג את המכוניות בתערוכת הרכב המקומית ומקווה להתחיל בשיווק ב-2011.

BYD – נחשבת לאחת ההבטחות הסיניות בייחוד בגלל ההתמחות בתחום והידע בתחום החשמלי. בארץ היא מיוצגת על ידי קבוצת כלל ומדברים שם על כניסה ב-2011.

בריליאנס – אחד המותגים הסיניים הראשונים שהגיעו לאירופה והופיעו בתערוכות, נמצא בייצוג קבוצת בליליוס אחרי מאבק בקבוצת גד-זאבי. לא ברור מתי יחל השיווק בארץ.

ליפאן – יצרנית פחות מוכרת שבבעלותה הזכויות על המנוע היוצא של המיני, מיוצגת כיום על ידי קבוצת פלדמן (יבואנית איווקו). המכוניות עשויות להגיע ב-2012.