ד"ר קאי סגלר, מנהל מחלקת M GmbH בב.מ.וו, לצד אב הטיפוס של סדרה 1 M קופה בעת החשיפה במסלול אסקארי
ב.מ.וו סדרה 1 M קרובה לייצור. לקראת ההשקה הצפויה בתערוכת פריז השנה, הזמינה מחלקת השרירים בב.מ.וו – M-GmbH – קבוצה מצומצמת של עיתונאים לסיבוב התרשמות באב-טיפוס מוסווה בחלקו, במסלול אסקארי שבספרד. מעבר לעובדה שבכך נחשפה הכוונה להציע גרסת M למכונית הקטנה ביותר של ב.מ.וו, נחשפו גם כמה מפרטים ומספרים המבטיחים לא מעט עניין ויכולות, בלשון המעטה.
 
ד"ר קאי סגלר, מנהל סדנת M והמארח בטרום-חשיפה הלא-שגרתית, הדגיש כי לא מדובר בגרסת is כפי שקיימת ברודסטר ב.מ.וו Z4, אלא ב-"M אמיתית". המנוע יתבסס של יחידת השישה צילינדרים-טורבו המוכרת של ב.מ.וו. בשלב זה לא ידוע מה יהיה ההספק או הנפח, אך הערכות מדברות על בסביבות ה-350 כ"ס ו-3.0 ליטר. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת שישה הילוכים ידנית. ההשראה – כך סגלר – היתה ה-M3 המקורית מ-1985, שנודעה בין היתר בשל מזגה החם ואופייה הפרוע; השראה אשר בהחלט מעלה את רף הציפיות מה-M הקטנה ביותר.
 
למרות ההסוואה, ניתן להבחין בסממני היכר המבדילים את הסדרה 1 M מהגרסאות הרגילות: פגוש/ספויילר קדמי ואחורי גדולים יותר, חצאיות צד וחיפויי גלגלים תפוחים וגלגלים במידה גדולה. הסדרה 1 M מצוידת בחישוקי "19 עם צמיגים ברוחב 245 מלפנים ו-265 מאחור.
 
המחיר הנמוך יחסית – כ-50,000 יורו באירופה, בהשוואה לכ-66,500 יורו ל-M3 או 40,000 יורו ל-135i – מתקבל בין היתר הודות למינימום השקעה בפיתוח וייצור חלקים מיוחדים, ושימוש כמעט מלא ב"חלקים מן המדף" של ב.מ.וו. המטרה – כך קאי סגלר – להגיע לקהל חדש לגמרי עבור ב.מ.וו, קהל נהגים המחפש ביצועים מרשימים, כפי שהסדרה 1 M-קופה מבטיחה, ובמחיר מתאים.