טויוטה קורולה. האמריקנים עוברים לקטנות, יחסית
האמריקנים עוברים למכוניות קטנות יותר, וקונים פחות טנדרים ורכבי שטח. בהשוואה לשנת השיא ברכישת כלי רכב גדולים למיניהם, 2007, נרשמת מגמה ברורה של מעבר למכוניות קטנות וחסכוניות יותר. למעשה, מאז הזינוק במחירי הדלק בראשית שנת 2008 והמשבר הכלכלי שהגיע בעקבותיו, נראה שהציבור האמריקני מצביע בכיס, ומשנה את הרגלי הרכישה.
נתונים שמפרסם ה"אוטומוטיב ניוז" חושפים תמונה ברורה לגבי ההעדפות החדשות של האמריקנים. לעומת 49.2% שרכשו מכונית פרטית בשנת 2007, השנה עומד המספר הזה כבר על 53.4%. ואם מוסיפים לכך גם רכבי פנאי המבוססים על פלטפורמה של מכונית (קרוס-אובר לסוגיהם), התמונה ברורה עוד יותר: 77.2% בחרו במכונית, 22.8% בלבד בחרו ברכב שטח או טנדר עם שלדה נפרדת (שתי קטגוריות שנכללות באמריקה תחת קטגוריית ה"משאיות"). זאת, בהשוואה ל-68.9% מכוניות ו-31.1% "משאיות" בשנת 2007.
גם בפילוח מעמיק יותר ניתן להבחין בשינויים: מכירות רכבי השטח (SUV) המסורתיים צנחו מ-12.8% ל-7.9% בלבד, בעוד שהקרוס-אובר מבוססי הרכב הפרטי מזנקים מ-14.4% ל-19.6%. פלח המשפחתיות הקומפקטיות (טויוטה קורולה, הונדה סיוויק ופורד פוקוס, שבאמריקה מכונות "מכוניות קטנות"), צמח מ-12% ל-13.8% בתוך שלוש שנים, ואילו המשפחתיות הגדולות (טויוטה קאמרי, פורד פיוז'ן והונדה אקורד, שבאמריקה מכונות "מכוניות בינוניות") עלו מ-27.9% מכלל השוק ל-30.3%.
אלא שלמרות המעבר למכוניות קטנות יחסית, האמריקנים לאו דווקא משלמים פחות. בפורד למשל טוענים כי לקוחותיהם קונים אמנם מכוניות קומפקטיות, אבל מאבזרים אותן כמו מכוניות גדולות - מה שמעלה כמובן את רווחי היצרנית על כל רכב שנמכר.