משרד התחבורה מודיע היום (א') על הרחבת שירות התחבורה הציבורית גם לישובים לא-יהודיים בצפון ובדרום הארץ. הבשורה, שמגיעה כשנה לאחר שרהט חוברה לקו אוטובוסים ראשון 15 אחרי שהוכרזה כעיר, צפויה לשפר באופן משמעותי את מידת הניידות של תושבי הערים הלא-יהודיות. לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, הפעלת תחבורה ציבורית במקומות אלה "תביא להרחבת מעגל התעסוקה של התושבים ובעיקר של נשים, ותתרום לשיפור משמעותי ברמת החיים של התושבים".
במסגרת התוכנית לפריסת תחבורה ציבורית, יחוברו שורה של ישובים בגליל ובנגב לתחבורה ציבורית. בגליל יופעלו הקווים על-ידי חברת נתיב אקספרס, שתציע בין היתר קווים שיחברו בין פקיעין למעלות ונהריה, בית-ג'אן לכרמיאל ובין יאנוח-ג'ת, כפר-יאסיף ואבו-סנאן לעכו ומעלות בין אום-אל-פחם לחדרה ותחנת הרכבת של בנימינה. כמו כן, היישוב ערערה יחובר לערה, כפר-קרע וחדרה, ובאקה-ג'ת לבנימינה.
בדרום הארץ יופעלו קווים של חברת מטרופולין, שיחברו בין היתר את לקיה לבאר-שבע בקו ישיר או דרך תל-שבע, קו דומה יוצע בין ערערה לבאר-שבע דרך שגב-שלום ויוצעו קווים ישירים חדשים לבאר-שבע מחורה וכסייפה.
עוד נמסר כי במסגרת פריסת הקווים החדשים, שתארוך מספר חודשים, תחל פעילותה של חברת אוטובוסים חדשה בדלית-אל-כרמל ועוספייה: נזרין אקספרס. חברה זו זכתה במכרז להפעלת קווים עירוניים ואזוריים בשני ישובים אלה, והם יחלו לפעול בחודשיים הקרובים.
הקווים החדשים שאישר משרד התחבורה:
פקיעין – מעלות / נהריה
בית-ג'אן – כרמיאל
בית-ג'אן (עירוני)
מעלות – עכו (דרך יאנוח-ג'ת, כפר-יאסיף ואבו-סנאן)
סאג'ור (עירוני מורחב)
כסרא-סמיע (עירוני מורחב)
אום-אל-פחם – חדרה
אום-אל-פחם – ת. רכבת בנימינה
אום-אל-פחם (עירוני)
ערערה – חדרה (דרך ערה וכפר-קרע)
באקה-ג'ת – בנימינה
פורדיס – חדרה
לקיה – באר-שבע (ישיר ודרך תל-שבע)
ערערה – באר-שבע (ישיר ודרך שגב שלום)
תל-שבע – באר-שבע
משגב-שלום – באר-שבע
חורה – באר-שבע
כסייפה – באר-שבע
כסייפה – באר-שבע (דרך חורה)
דלית-אל-כרמל (עירוני-אזורי)
עוספייה (עירוני-אזורי)