סמארט פורטו קבריולה
סמארט, חטיבת המכוניות העירוניות של דיימלר (מרצדס), תציע מהסתיו הקרוב היצע דגמים משודרג - והוא ישווק בישראל עוד השנה. החידוש העיקרי בו הוא שיפור בתצרוכת הדלק, שהייתה טובה ממילא אך כעת תהיה חסכונית עוד יותר. גרסת הבסיס למשל, עם מנוע 1.0 ליטר ו-61 כ"ס, תציע תצרוכת דלק של 24 ק"מ לליטר ופליטת פחמן דו-חמצני נמוכה - 97 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע.
אפילו דגם הביצועים מבית סדנת השיפורים בראבוס, שזכה לתוספת של ארבעה כ"ס, ומציע כעת 102 כ"ס מאותו מנוע בשידוך למגדש טורבו, יזהם פחות: 119 גרם CO2 בממוצע לעומת 124 בעבר. שיאנית החסכון בהיצע הדגמים של סמארט תהיה כמובן גרסת הדיזל, לה 54 כ"ס ממנוע 0.8 ליטר עם מגדש טורבו, ונתון תצרוכת דלק גבוה מ-29 ק"מ לליטר. פליטת מזהמים צומצמה עם מתיחת הפנים מ-88 ל-86 גרם CO2 בממוצע לק"מ.
אנשי סמארט מסבירים כי לשיפור בתצרוכת הדלק והפחתת זיהום האוויר, אחראים שינויים למערכת ניהול המנוע ולמערכת הפליטה. סמארט תמשיך להציע גם גרסה חשמלית של הפורטו, לה 41 כ"ס בסיוע מצברי ליתיום-יון, מהירות מרבית של 100 קמ"ש וטווח נסיעה של עד 115 ק"מ. גרסה זו עשויה להיות חוד החנית בניסיון להשיב את סמארט לישראל, לאחר ששיווקה הופסק כאן לפני כחמש שנים.
סמארט פורטו: יותר חסכונית ובדרך לארץ
צילום: מנהל
סמארט פורטו קבריולה, עם תאורת יום מסוג LED

במסגרת מתיחת הפנים, לא בוצעו שינויים גדולים לפורטו, שנהנית מהצלחה נאה בבירות אירופה המערבית. עיקרם במכסה דלק שמעתה יוצע בצבע המרכב, גוונים חדשים למרכב, חישוקי "15 במראה שונה ועיצוב מעודכן ללוח המחוונים. מעתה ניתן יהיה גם להזמין את הפורטו עם תאורת יום מסוג LED מלפנים, ובתא הנוסעים תאורת LED מתעמעמת אותה מגדירים בסמארט כ"תאורת אווירה".