סוזוקי סוויפט: חוות דעת מקוצרתסוזוקי סוויפט מגיעה אלינו בחודשים האחרונים מהונגריה, במקום מיפן. הסיבה למעבר היא שבהונגריה מיוצרת סוויפט עם בקרת יציבות – חובה ב-2010 בארץ – וביפן לא. על הנייר, הרכב אמור להיות זהה, אבל שמועות על הבדלים קלים במתלים ובגימור הפנים שלחו אותנו לבדוק האם הקסם נשאר גם לאחר מעבר הדירה.
 
הסוויפט בצורתה הנוכחית הוצגה לראשונה בתערוכת פריז 2004, הגיעה אלינו ב-2006 ומחליפתה כבר נמצאת מעבר לפינה. הדור החדש של הסוויפט ייחשף לקהל רשמית בתערוכת פריז הקרובה (באוקטובר) אבל כבר כעת מוצגת המכונית מעל דפי האינטרנט. עד שזו תגיע – אי שם ב-2011 – נאלץ להסתפק בדור היוצא.

עיצוב וממדים
העיצוב החיצוני בדור הנוכחי של הסוויפט, היה חמוד עם ההצגה, ממשיך להיראות צעיר ונכון גם היום. לא מרגישים את השנים במפגש במגרש החניה. כניסה לתא הנוסעים כבר חושפת את גילה של המכונית, במיוחד אם זוכרים שנקודה זו לא היתה אחת החזקות של הדגם גם בצעירותו. כך שעם השנים ושפע של מתחרות צעירות, הפער גדל. התא שחור לחלוטין, הדשבורד עשוי מהרבה יותר מדי חלקים שנראה שלא יזדקנו טוב, ואיכות החומרים לא מבריקה גם היא. אבל יש גם דברים חיוביים – יש שפע של מקום מלפנים, גם לנהגים מגודלים, ותנוחת הישיבה טובה – למרות שההגה לא מתכוונן למרחק – כאשר הנהג גם נהנה מראות מעולה החוצה.
סוזוקי סוויפט: מבחן דרכים (1.5 ל', 102 כ
צילום: ניצן רז
במושב האחורי המרווח מפתיע לטובה, במיוחד ביחס לממדים החיצוניים. יש שפע מקום לראש וגם אם לרגליים קצת פחות, זה עדיין מספיק לאדם בגודל ממוצע פלוס. אבל תא המטען משלם את המחיר – בכל זאת מדובר כאן ברכב קטן (בסיס הגלגלים, 238 ס"מ, קרוב יותר למקובל בקטגורית המיני מאשר לסופרמיני) – והוא מציע נפח מצומצם. בצד האבזור החסר נציין רק צמד חלונות חשמל.
בנושא הבטיחות, הסוויפט מצוידת כסטנדרט בשש כריות אוויר ובקרת יציבות, אבל ציון הריסוק שלה עומד על 4 כוכבים בלבד.

מנוע וביצועים
יחידת ההנעה לא שונתה: מנוע 1.5 ל' מספק 102 כ"ס ו-13.6 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 יחסי העברה. הסוויפט עדיין מרגישה זריזה וקלת רגליים, שמחה להאיץ אם רק תבקשו ממנה. המנוע עצמו לא ממש שקט בהאצה, חלק מתחושת הטעם של פעם שיש ברכב. צריכת הדלק טובה עם כ-16 ק"מ לליטר בשיוט ב-120 קמ"ש וצריכה ממוצעת של כ-12 ק"מ לליטר בימי המבחן.

בכל הקשור לנוחות והתנהגות, כאן נרשם שינוי ביחס לעבר, אם כי גם הוא לא גדול. הסופרמיני של סוזוקי הרגישה מעט יותר רכה ממה שזכרנו ממפגשים קודמים, מה שאומר שהיא מעט יותר נוחה, בעיקר מחוץ לעיר. בעיר הנוחות בסדר, ולא יותר – במיוחד עם רכב עמוס. נושא ההתנהגות נפגע מעט בגלל ריכוך המתלים. נכון, היא עדיין כיפית לנהיגה, אבל היא מתנדנדת יותר בעומס, מרגישים יותר את זוויות הגלגול, ובכלל יש תחושה של פחות דיוק בנעשה. היא עדיין בסדר, אבל חוליגאנים יבכו את העובדה שלא ניתן לכבות את בקרת היציבות כדי לשלח את הזנב לטיול.
סוזוקי סוויפט: מבחן דרכים (1.5 ל', 102 כ
צילום: ניצן רז
אותה גברת
הסוויפט עברה דירה, אבל נשארה אותה מכונית מוכרת. ההבדל היחידי שמצאנו נוגע למתלים שהרגישו מעט יותר רכים, זה יהיה טוב יותר לרוב הלקוחות הודות לנוחות עדיפה, ויטריד רק את מי שרוצה טעם יותר ספורטיבי מהמכונית הקטנה שלו – וגם אז הסוויפט עדיין נחמדה לנהיגה. הבעיה שלה היום היא מתחרות חזקות במחיר דומה, לדוגמא הפיאסטה, שלקחה ממנה את הכתר במבחן ההשוואתי האחרון. אבל בפני עצמה, יש בה עדיין קסם, גם אם הוא נמצא לצד אותם מינוסים בדמות בטיחות מעט חסרה, תא מטען קטן ותא נוסעים פשוט.