ריינג' רובר, רכב השטח היוקרתי הראשון בעולם, חגגה לאחרונה יום הולדת 40 כך על-פי הודעה שפרסמה לנד רובר. הריינג' רובר, שהוצג לראשונה בשנת 1970 עם מרכב שלוש דלתות, עבר מאז שני גלגולים ונמצא כיום בגרסתו השלישית.

הריינג' רובר הוא רכב שטח עם שלדת סולם, המשלב יכולת שטח גבוהה עם רמות הידור שמאפיינות בדרך כלל מכוניות יוקרה. בכך הוא היווה חידוש של ממש בשנת ה-70, אם כי תעשיית הרכב השלימה מאז פערים ומתחרים רבים קמו לריינג' רובר לאורך השנים, בהם מרצדס ML, לקסוס RX, ב.מ.וו X5, פורשה קאיין, פולקסווגן טוארג ואחרים. עם זאת, רכב השטח הבריטי הגדול הוא מהבודדים שהצליחו לשרוד לאורך תקופה כה ארוכה, ובהצלחה נאה. בשנים מסוימות אף היה הדגם הנמכר ביותר של לנד רובר - למרות מחירו הגבוה.
יומולדת שמח לריינג' רובר: השטח-יוקרה בן 40
צילום: מנהל
משמאל לימין: דור ראשון, דור שני, דור שלישי ודור שלישי אחרי מתיחת פנים

סיפורם של שלושה דורות
הדור הראשון של הריינג' רובר הושק כאמור בשנת 1970, בתום ארבע שנות פיתוח תחת שם הקוד "סטיישן 100 אינץ'". הוא הוצע בתחילה במרכב שלוש דלתות בלבד, אך לאחר 11 שנים בייצור הוצג מרכב חמש דלתות המאפיין את הריינג' רובר עד היום. עוד קודם לכן, רכב השטח היוקרתי זכה במירוץ הראלי הראשון של הפאריז-דקאר, הישג שנרשם שוב בשנת 1981.
הדור הראשון זכה בשנת 1982 לתיבת הילוכים אוטומטית, ושנה לאחר מכן תיבת ארבעת ההילוכים הידנית הוחלפה בתיבה עם חמישה הילוכים. חידוש משמעותי אחרון בדור הראשון הוא מתלי אוויר, שהוצעו משנת 1992. שנתיים לאחר מכן, ב-1994, הוצג הדור השני של הריינג' רובר. אלא שהדור הראשון, שזוכה לשם "קלאסיק", ממשיך לרדת מפס הייצור עוד שנתיים נוספות, עד 1996. לא פחות מ-317,000 יחידות ממנו נמכרות ב-26 שנות ייצור.
יומולדת שמח לריינג' רובר: השטח-יוקרה בן 40
צילום: מנהל

הדור השני זכה להצלחה פחותה מקודמו, ולאחר 7 שנים "בלבד", ירד מפס הייצור בשנת 2001 לטובת הדור השלישי והמודרני שנמכר עד היום. דור זה זכה לראשונה לגרסה ספורטיבית ("ריינג' רובר ספורט"), המבוססת על פלטפורמת הדיסקברי.

בתערוכת פאריז הקרובה, צפויה לנד רובר להציג גרסה חדשה נוספת לריינג' רובר הפעם דגם קומפקטי שיתחרה ברכבי פנאי יוקרתיים דוגמת אודי Q5, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLK.