הונדה טראנסאלפ. צמצום הפערעד לאחרונה, נמכר קטנוע המנהלים הגדול של הנודה, ה-SW-T400, תמורת כ-60,000 ש"ח – לא מעט כסף, במיוחד בהשוואה למחיריהם של דגמי 400 סמ"ק מתחרים מתוצרת יפנית, שהיו זולים משמעותית עם פערים של 13-14,000 ש"ח. אמנם מדובר בקטנוע שונה מעט, עם מנוע די-צילינדרי והספק גבוה יותר, אבל עדיין מדובר היה בפער לא מוצדק. עכשיו ממשיכה הונדה במדיניות חיתוך המחירים בה החלה עם כניסתו של המנכ"ל הנוכחי זהר באלי לתפקיד, בתחילת השנה – ומחירו של ה-SW-T400 יורד בשיעור של 12%, ל-53,000 ש"ח. זה כבר הרבה יותר לענין. במקביל, יורד גם מחירו של האח הגדול, סילבר ווינג 600, בשעירו זהה של 7,000 ש"ח – מ-70,000 ל-63,000 ש"ח. וזה לא הכל: האופנוע הדו-שימושי המוערך מדגם טרנאסאלפ (70 סמ"ק) שמחירו עמד על כ-78,000 ש"ח, הוזל גם הוא ומעתה הוא נמכר בתמורה ל-70,000 ש"ח. המחיר הקודם היה גבוה בהרבה משל דגמים דו-שימושיים מקבילים מתוצרת סוזוקי וקאוואסאקי; המחיר החדש עדיין גבוה משל המתחרים אך הפער עכשיו כבר אינו משמעותי.
לא רק הונדה מורידה מחירים. אצל פיאג'ו הוכרז לאחרונה על מבצע הנחה משמעותי לקטנוע מדגם X-אבו 250 – דגם שזכה לשבחים רבים במבחני-דרך, אך להצלחה פחותה במכירות בשל תג מחיר גבוה יחסית. מזה כשבועיים (ועד יום ו' הקרוב) מוכרים יבואני פיאג'ו את ה-X-אבו במחיר מבצע של פחות מ-25,000 ש"ח, דהיינו דומה למחיר רב-המכר של סגמנט ה-250, הסאן-יאנג ג'וימקס. גם גרסת ה-125 של ה-X-אבו מוצעת בהנחה גדולה – 19,500 ש"ח במקום 24,500. עדיין מחיר גבוה למדי לקטנוע 125, אך לא יותר מרוב דגמי ה-125 אחרים המוגדרים כקטנועי מנהלים.
לא נותר אלא לקוות כי המגמה הזו של הורדת מחירים תמשך.