ב-17 ביוני חגגו בלנד רובר יומולדת 40 לאייקון השטח המפואר שלהם – ריינג' רובר. לציון המאורע קיבל חתן השמחה מתנה חגיגית בדמות מנוע V8 חדש ובריון: טורבו דיזל בנפח 4.4 ליטר שמציע 313 סוסים נדיבים ביותר ומומנט של 71.4 קג"מ. מנוע זה יחליף את ה-V8 דיזל הנוכחי בנפח 3.6 ליטר (עם 272 כ"ס). וזה לא הכל; אל המנוע החדש משודך גיר אוטומטי – חדש אף הוא – מבית ZF עם 8 הילוכים בכדי לייעל את מעבר הכוח אל כל הגלגלים. התיבה החדשה מצוידת גם ביחסי העברה סופיים ארוכים יותר ובזמני העברה מהירים יותר לטובת חיסכון בדלק. לטענת אנשי לנד רובר ירדה הצריכה הממוצעת ביחס לטורבו-דיזל V8 הנוכחי והיא עומדת על כמעט 11 ק"מ לליטר במנוע החדש. נתון פליטת ה-CO2 השתפר אף הוא ועומד על 253 גרם לק"מ נסיעה.

עם הדיזל החדש מאיץ הריינג' רובר עתה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.8 שניות בלבד שזה ממש לא רע לרכב השוקל למעלה מ-2.7 טונות... גם נתוני האצות הביניים מרשימים; לחיצה בריאה על דוושת הגז במהירות 80 קמ"ש תאיץ את נוסעי הרכב תוך כ-5 שניות למהירות 120, נתון טוב אף יותר מגרסת הקומפרסור לה 510 כ"ס והיא כזכור לוגמת בנזין.

באותה ההזדמנות זוכה הריינג' רובר גם למתיחת פנים קלילה הכוללת נגיעות בסבכה הקדמית (ה'גריל') וב"זימי הצד" – כונסי האוויר שבין הכנף הקדמית לדלת. מה שלא ניתן לראות אך שופרה בכל זאת היא מערכת ה- Terrain-Responseהמתוחכמת ה"מנהלת" את הנסיעה בשטח; אל המערכת המוכרת צורפה בקרת תחילת נסיעה בעלייה ובקרת הירידה במורד שודרגה ושופרה. נגיעות אחרונות מתייחסות לעוד אופציות צביעה וחישוקים שונים. שיהיה. המחירים ביחס לגרסה היוצאת עלו באירופה בכ-3%. אצלנו? עוד לא ידוע.