טויוטה קורולה: חוות דעת מקוצרתטויוטה קורולהכאשר לפני שלוש שנים נחתה כאן טויוטה קורולה החדשה היא עוררה מהומה גדולה. הסיבה למחלוקת הייתה פשוטה – תיבת ההילוכים הרובוטית החדשה. היבואן סיפר על צריכת דלק מצוינת והאמין שזה יחפה על אופייה הלא ממש מעודן. סופו של הסיפור ידוע, רוב הקהל לא התלהב ואחרי לחץ של היבואן נחתה כאן אשתקד, הקורולה האוטומטית. נראה לי שהשינוי אז היה הרבה יותר משמעותי מאשר מקצה השיפורים הקוסמטי שעברה המכונית בחודש מאי האחרון. הקורולה המחודשת מגיעה אלינו כמעט במקביל לאוריס, שזכתה לעדכונים דומים, וקצת אחרי המהומה שגררה קריאת התיקון הגדולה של טויוטה. ואין ספק שבהשקת הקורולה המחודשת לשוק מנסה היבואן להחזיר את טויוטה לתקופות הנעימות יותר ולהשכיח את המבוכה.

מבפנים ומבחוץ
למרות שטויוטה לא יצאה מעורה בשינויים החיצוניים קל לזהות את הדגם המחודש. הוא נראה גדול ובעיקר רחב יותר. ולכך תורמים החזית החדשה עם הסבכה הצבועה (כולל פסי כרום בדגמים המהודרים) שמתקשרת היטב עם האוונסיס והאחוריים עם הפס הבוהק בחלק העילי שמזכירים את הקאמרי. לכך נוספו מראות חדשות עם תאורת איתות וכמובן פגושים חדשים (עם כונס אוויר אגרסיבי יותר מלפנים) שמשתלבים, בייחוד מאחור, טוב יותר עם קווי הרכב. בסופו של דבר מדובר בשינויים שהופכים את מראה הקורולה ליותר זורם ומגובש. גם אם לטעמי הפנסים האחוריים אינם נאים.

מבפנים העדכון פחות מורגש אך הוא מצליח לייצר אווירה נעימה מבעבר, עם קצת יותר צבעוניות, לבד ולפלסטיק ושיפור מסוים באיכות וברשימת הציוד. כאן בולט במיוחד גלגל הגה חדש וספורטיבי עם החלק תחתון שטוח כמו למשל בפולקסווגן גולף GTI. המושבים המחודשים מעט יותר תומכים, ומשפרים את תנוחת הנהיגה הסבירה. מאחור נעזרת הקורולה ברצפה השטוחה אך אינה מציע מרחב מרשים לראש.
טויוטה קורולה (מתיחת פנים): השקה
צילום: מנהל
הנדסת האנוש, כצפוי בטויוטה, טובה למדי, למעט התפעול המאוד מסורבל של מחשב הדרך. יחסית למתחרות חדשות הקורולה עדיין לוקה ברשימת הציוד, זה אומר בייחוד רק 4 כריות אוויר בצד הבטיחותי, אך גם בקרת אקלים לא מפוצלת, והיעדר אפשרות לתפעול ידני לתיבה.

מנוע וביצועים
מבחינת חטיבת הכוח לא שונה מהותית דבר בגרסה המקומית (למרות שטויוטה הציגה גם מהדורת 130 כ"ס למנוע). מנוע ה-1.6 עם התזמון המשתנה ו-124 כ"ס עדיין יוצר את אחת מחטיבות הכוח האפקטיביות ביותר בתחום המשפחתי כיום. הקורולה מאיצה למאה קמ"ש ב-11.9 ש' ומסוגלת להראות על מד האוץ אפילו יותר מ-183 קמ"ש המרביים. המנוע חזק מספיק כדי לייצר ביצועים נאותים ולתחושה הנמרצת תורמת גם התגובה הראשונית המיידית למצערת. אז נכון, הצליל תחת עומס אינו מזמין במיוחד, אבל המנוע נושם היטב ומוכן לטפס מעלה מעלה. כצפוי מטויוטה משלימה את העניין תיבת הילוכים עם פעולה רהוטה, נעימה ויעילה אף היא.

טויוטה אינם מספרים על שינוי כלשהו בכיול המתלים אך התחושה היא שהמכונית מגיבה בקצת יותר נחישות מבעבר לפקודות ההגה, וגם מוכנה יותר ל"התנהג" ולהגיב להרפיות מהמצערת. מצד שני ההגה אינו מתקשר וסובל משטח מת במרכז ויחד עם נטייה לקפץ על כבישים גליים במהירויות גבוהות הקורולה לא תמיד מספקת תחושת ביטחון לנהג. גם הבלמים לא הציגו נשיכה מספקת. התחושה הראשונית היא שגם נוחות הנסיעה השתפרה אם כי נצטרך לבדוק זאת יותר לעומק בהמשך.
טויוטה קורולה (מתיחת פנים): השקה
צילום: מנהל
סיכום
בסופו של דבר הקורולה השתפרה בייחוד עבור קהל היעד שלה. היא נראית גדולה ומכובדת יותר, ומציגה פנים מעט מצויד ונעים יותר. חבל עם זאת שהיבואן לא ניצל את מקצה השיפורים לשינוי מהותי יותר בציוד הבטיחותי – כלומר לתוספת כריות אוויר (לפי היבואן זה היה מייקר מאוד את המכונית). וכך התחושה הראשונית היא שלמרות השיפור, לא מדובר בעדכון שמשנה את מערך הכוחות בתחום המשפחתי. כאן ממשיכה הקורולה לתפוס מקום טוב באמצע. בכל מקרה הרבה יותר על הקורולה, באופן מקיף יותר (ואחרי יותר קילומטרים) תוכלו לקרוא בגיליון אוטו הקרוב.