מונדיאו. הבריטים יהנו ממנוע האקובוסט החדש, אנחנו לא...בימים אלה מתחילה פורד לשווק באירופה את המונדיאו המעודכנת אשר הוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה, כאשר השינויים העיקריים הם בתחום יחידות ההנעה. למרבה הצער, רק חלק קטן מהשינויים הללו מגיע גם אלינו ועל היותר חשובים ביניהם נאלץ לוותר.
כך, למשל, במקרה של מנוע הבנזין החדש, מסדרת 'אקובוסט' המוגדשת של פורד. באירופה מחליף מנוע זה, בנפח 2.0 ל', את מנוע ה-2.3 המוכר המשווק אצלנו. הנתונים מאירי עיניים וממחישים (שוב, בעקבות מנועי ה-TSI של קבוצת פולקסווגן) את ההתקדמות הגדולה שמביאים עימם מנועים מוגדשים – וגם ממחישים היטב מה אנחנו מפסידים.
מנוע ה-2.0 ל' טורבו החדש של פורד מונדיאו מפיק 203 כ"ס, שיפור של כ-40 כ"ס – כ-25% – לעומת מנוע ה-2.3. המומנט המרבי הוא 30.6 קג"מ לעומת 21.2 קג"מ בלבד, שיפור של 44%, והשיא מגיע מוקדם הרבה יותר בעקומת הסל"ד. המנוע גם מצוייד בתיבת 'פאוורשיפט' כפולת מצמדים, יעילה בהרבה מהתיבה האוטומטית הקונבנציונלית שמשודכת למנוע ה-2.3, למרות שלשתיהן 6 הילוכים. שלא במפתיע, התוצאה הסופית היא קפיצת מדרגה בביצועים. המונדיאו 'אקובוסט' נזקקת ל-7.9 שניות בלבד כדי להאיץ ל-100 קמ"ש, זאת לעומת 10.5 שניות בדגם ה-2.3 האוטומטי הנמכר אצלנו. המהירות המרבית עולה מ-207 ל-232 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת, לעומת זאת, לא רק שאינה גרועה יותר למרות הביצועים הללו אלא אף טובה יותר: כמעט 13 ק"מ לליטר בממוצע, לעומת 10.7 ק"מ/ל' עם המנוע הנוכחי. זהו שיפור של 21%. פליטת CO2? ניחשתם נכון. הדגם הנוכחי פולט 223 גרם לכל ק"מ נסיעה. השילוב של מנוע האקובוסט ותיבת פאוורשיפט מוריד את הנתון ל...179 גרם לק"מ.
מכל זה, כאמור, לא נוכל אנחנו להנות. "דלק מוטורס" אינה מביאה לישראל את המנוע החדש, למיטב ידיעתנו מטעמי מחיר – למרות שבבריטניה הפרשי המחיר בין הדגם הישן לחדש זעומים.