לפני שבע שנים נחת בארץ הטוסון של יונדאי ושינה את התמונה בשוק הרכב המקומי. הוא יצר את קטגוריית הפנאי הקטן והאופנתי שעד אז כמעט ולא הייתה קיימת. כעת מתחילה כלמוביל, היבואנית, בשיווק היורש, יונדאי ix35.

הרכב החדש מגיע עם מנועים קטנים, חסכוניים ונקיים משמעותית לעומת העבר, אשר משודכים לתיבה אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים. דבר זה ממקם את גרסת ה-2.0 ליטר בקבוצה 11 מבחינת המס הירוק, טוב יותר מכמה משפחתיות גדולות פופולאריות (כמו מאזדה 6 למשל).
מבחר המנועים שגדל מתחיל כעת בגרסת 2.0 ליטר עם 163 כ"ס אשר משודכת להנעה קדמית. מחירה ברמת הגימור הבסיסית ('אינספייר') תחרותי מהצפוי ועומד על 157,500. ועדיין מדובר בכלי שמצויד ב-6 כריות אוויר, בקרת נסיעה במורד וסיוע בזינוק בעליה, בקרת יציבות בה משולבת תוכנה נגד התהפכות ומערכת שמע עם תפעול מההגה.
גרסת ה-2.0 ליטר הזו גם תוצע ברמת הגימור הגבוה יותר ('סופרים') שתעלה 174,900 או עם הנעה כפולה (170,000 שקלים, ו-187,000 שקלים). זו תכלול בנוסף בקרת אקלים, ריפוד משולב עור, גג נפתח, כיוון חשמלי למושב הנהג ומראות מתקפלות. גרסת ה-2.4 ליטר (177 כ"ס) והנעה כפולה תעלה 175,000 שקלים (עבור גרסת 'אינספייר') או 200,000 ברמת הגימור הגבוה ביותר ('אליט') שתכלול בנוסף מפתח חכם, ריפוד עור מלא, מערכת מולטימדיה עם מצלמה לנסיעה לאחור ועוד.
גרסאות הדיזל שהינן החזקות בהיצע עם מנוע 2.0 ליטר (184 כ"ס) תגענה עם הנעה כפולה ובשלוש רמות הגימור כאשר המחירים ינועו בין 180,000 ל-215,000 שקלים.

בניגוד לאבות הטיפוס שכבר נחתו בארץ (בין היתר לכבוד תערוכת הרכב) ואשר יוצרו באירופה אנחנו נקבל את הרכב מקוריאה. דן אורנשטיין סיפר בהצגת הרכב על כוונה להגיע לקצב שנתי גדול מזה שאפיין את הטוסון ב-2008 – אז נמכרו 2,636 כלים. מה שאומר שיונדאי מתכוננת לחזור למקום הראשון בתחום אחרי שנעקפה בשנת 2009 על ידי ניסאן קשקאי (אם לוקחים בחשבון גם את גרסת שבעת המקומות של הקשקאי).
זה המקום לציין כי המתחרה המובהק של ה-ix35, קיה ספורטז' החדש, אמור לנחות כאן רק בתחילת 2011.