גרנד מרקיז ברוהאם (1977)מסתבר שספיחי המשבר הכלכלי עדין איתנו והסערה שטלטלה את תעשיית הרכב האמריקאית גובה קורבן נוסף. כזכור, קרייזלר נמכרה לפיאט וג'נרל מוטורס עמדה בפני פשיטת רגל וניצלה רק הודות לחבל ההצלה של הממשל האמריקאי כאשר היא סוגרת את מותגי פונטיאק, סאטורן והאמר (וכאשר רק השבוע דיווחנו על ירידת ההאמר האחרון מפס היצור). דווקא נדמה שמשלושת הענקים מדטרויט פורד הייתה זו שנפגעה הכי פחות אך גם היא נאלצה לערוך תוכנית קיצוצים נרחבת בסיוע ותמיכת הממשל ומי שתשלם את מחיר מוכנית ההתייעלות היא מרקורי, המותג הסמי-יוקרתי של פורד. סביר להניח שבעקבות סגירת מרקורי תרוויח דווקא חטיבת לינקולן שעתידה להרחיב את היצע דגמיה.
להתראות מרקורי
צילום: מנהל
סדרה 9CM (מ-1949)

מרקורי הוקמה לפני 71 שנה על ידי אדסל פורד, בנו של הנרי, על מנת להתחרות בחטיבת ביואיק של ג'נרל מוטורס ולהיות מותג ביניים בין פורד העממית ללינקולן היוקרתית.
שנת השיא של מרקורי הייתה 1978 שבה נמכרו כ-580 אלף מכוניות. בשנה החולפת מכרה מרקורי פחות מ-93,000 מכוניות וחלקה בשוק הרכב האמריקאי עמד על 0.8% לעומת פורד שהחזיקה בנתח שוק של 16%. באופן אירוני ההודעה על הפסקת היצור של מרקורי מגיעה ביום בו מפורסמים נתוני המכירות של חודש מאי בשוק האמריקאי ובו דווקא מציגה מרקורי עליה משמעותית.
להתראות מרקורי
צילום: מנהל
טארנפיק קרוזר קונברטיבל (1957)

הסיבות לנתוני המכירות הנמוכים נובעים בין היתר מהיצע דגמים מצומצם שמתבסס בעיקר על המילאן, משפחתית בגודל בינוני בארה"ב שהיא גרסה מעט יותר מהודרת של הפורד פיוז'ן (ושתיהן מבוססות על המאזדה 6 הקודמת), ועל הגרנד מרקיז שהיא סדאן בגודל מלא בנוסח אמריקאי קלאסי. בנוסף מציעה מרקורי שני רכבי SUV. את המארינר שהוא תואמו של הפורד אסקייפ ואת המאונטיניר הגדול יותר שהוא גרסה מהודרת יותר של האקספלורר. עד לא מזמן הציעה מרקורי גם את הסייבל/מונטגו שהייתה גרסה מהודרת לפורד טאורוס/500. בנוסף כלל עד לא מזמן היצע הדגמים של מרקורי גם מיניואן, ומכוניות סדאן קטנות יותר כמו הטרייסר, שמוכרת לנו כאן כפורד טרייסר ונמכרה בארץ בסוף שנות ה-90'.
להתראות מרקורי
צילום: מנהל
סדרה OMC קונברטיבל (1950)

שנות הזוהר של מרקורי היו בין סוף שנות ה-50' לסוף שנות ה-70' וזכורות בהן בעיקר המרקורי 8 משנות ה-50' שהפכה להיות חביבה בקרב סצנת ההוט רוד, והקוגאר שהייתה במקור מכונית קופה שרירית וזכורה בגרסת ה-XR7 הקלאסית מסוף שנות ה-60' עד אשר תפכה לקופה/קונברטיבל מופרכת ממדים בשנות ה-70'.