למבורגיני קאלה, קונספט בעיצוב איטלדיזיין מ-1995.
אימפריית פולקסווגן ממשיכה לתפוח. אחרי בליעת פורשה מגיע תורו של שם נוסף בעל חשיבות בעולם הרכב: סדנת איטלדיזיין-ג'וגארו. מדובר באחת מסדנאות העיצוב החשובות ובודאי המצליחות ביותר, לזכותה רשומות לא מעט אבני דרך בהיסטוריה של המכונית – כולל לא מעט מכוניות פולקסווגן, ביניהן הגולף הראשונה עטורת-הפרסים בשנות ה-70, ושתי החברות משתפות ביניהן פעולה מזה שנים רבות.
בהודעה שפורסמה היום (אחרי לא מעט דיווחים מוקדמים ברשת) הודיעה שתי החברות כי פולקסווגן רכשה 90.1% ממניות איטלדיזיין-ג'וגארו, כאשר היתרה נותרת בידי משפחת גו'גארו. הרכישה התבצעה רשמית דרך למבורגיני, השייכת לחטיבת אודי
בקונצרן פולקסווגן.לדברי יו"ר פולקסווגן מרטין ווינטרקורן, הרכישה החדשה תתרום רבות לאסטרטגיית הגידול וההתרחבות של הקונצרן, תכנית רבת-היקף האמורה להביא את האימפריה למעמד של יצרנית הרכב הגדולה בעולם עד שנת 2018.
בניגוד לסדנאות עיצוב אחרות שנקלעו לקשיים, איטלדיזיין שמרה על כוחה ורווחיותה גם בשנים האחרונות הקשות. החברה, המעסיקה כ-800 עובדים, מייצרת הכנסות בהיקף שנתי של כ-100 מיליון אירו. הסכום ששולם עבור מניותיה על-ידי VW לא פורסם.
איטלדיזיין נוסדה ב-1968 על-ידי ג'ורג'טו ג'וגארו ואלדו מנטובאני.