השינויים החיצוניים בפאסאט החדשה ל-2011 אמורים להיות משמעותיים והתוצאה תיראה דרמטית ודינאמית בהרבה מהפאסאט היוצאתבעוד בפולקסווגן עסוקים בקדחתנות במבחנים וניסויים אחרונים עם הפאסאט החדשה, תוך ניסיון כמעט נואש לשמור את עצם קיומה בסוד, דולפים עוד ועוד פרטים מלאים לרשת. המכונית הכה-חשובה עבור הקונצרן תהיה ככל הנראה אחת מכוכבות תערוכת פריז שתיפתח בתחילת נובמבר ושיווקה מתוכנן להיות רלוונטי גם עבורנו בסוף השנה – תחילת 2011.
ברשת צצות עוד ועוד חשיפות של תמונות ריגול, אך מהן קשה לקבל תמונה ברורה, תרתי משמע, אודות הסלון החדשה. עד שפולקסווגן תחליט לחשוף את הפאסאט החדשה במלוא הדרה מעל לבימות פריז, הנה כל הפרטים שהגיעו לידינו אודותיה.

ראשית, בפריז תוצג גרסת הסדאן של פולקסווגן פאסאט, כאשר הסטיישן (Variant) מתוכננת להיחשף כשנה מאוחר יותר ולהגיע לשווקים בתחילת 2012. נזכיר שוב כי ברוב העולם, לבטח שבאירופה, תצורת הסטיישן חשובה אלפי מונים מהיחס שסגמנט זה מקבל אצלנו.

החזית המוכרת תיעלם ובמקומה נקבל את פני המותג החדשים, כפי שכבר ראינו בדגמים אחרים דוגמת: פולקסווגן טיגואן, פולקסווגן גולף, פולקסווגן פולו החדשה ובטנדר 'אמארוק' שהוצג לאחרונה. כפועל יוצא תוצע הפאסאט החדשה גם עם פנסים חדשים לגמרי בחזית ומאחור. אלו, יחד עם קיצור הסרחים העודפים בשני הקצוות, גידול בבסיס הגלגלים, מתיחת מימד הרוחב במקצת (אך שמירה על נתון האורך הכללי של 477 ס"מ) יעניקו לפאסאט 2011 מראה חדש ושונה: (בעיקר) רחב יותר, פחוס ודינאמי בהרבה מהפאסאט היוצאת. כפועל יוצא תהיה הפאסאט החדשה מרווחת יותר,בעיקר עבור היושבים מאחור – ביחס לפאסאט הנוכחית. שטח פני החלונות יגדל בפאסאט החדשה, ויעניק בתורו תחושת מרחב משופרת יחד עם שדה ראיה טוב בהרבה מהמוכר בפאסאט הנוכחית.

היצע המנועים לא כולל תהפוכות מפתיעות ויכלול את כל הנמצא כיום על מדפי פולקסווגן, בין היתר ה-2.0 ליטר מהגולף GTi וה-4-צילינדר מהגולף R. שמועות מדברות על הצטרפות עתידית של מנוע דיזל חזק ומתקדם עם לפחות 300 כ"ס וואריאציה היברידית המשלבת V6 בנפח 3.0 ליטר, בנזין. בין יתר תיבות ההילוכים צפויה גםDSG עם 8 מהירויות.
עדיין לא ברור לגמרי אילו מנועים יוצעו תחילה, עם ההשקה, כאשר ככל הנראה תהיה הבדלה בין הגרסאות לשוק האמריקאי לבין אלו המיועדות לשוק האירופאי.

כמובן שגם קפיצת דרך מתבקשת בתחום הבטיחות והטכנולוגיה תתקבל בפאסאט החדשה, ובין היתר התוספות/אבזור הסטנדרטיים בתחום נמצא: מערכת לשמירת מרחק אוטומטית, מצלמת רוורס (עם אופציה למערכת מצלמות היקפית לעזרה בחניה), מערכת לשמירה על הנתיב, מערכת אוטומטית להסתת מים מהשמשות ואפילו פטנט מסתורי שיאפשר החלפת הצבע (...).
שמועות מספרות כי שימוש נרחב בחומרים מתקדמים מוקצפים, מתכות קלות וזכוכית דקה במיוחד אמורים למנוע קפיצה נחשונית במשקל העצמי בהשוואה לפאסאט היוצאת, וזאת למרות תוספת הטכנולוגיה והגידול בממד הרוחב.