סקודה הציגה ב'מפגש ה-GTi בוורטרזה' (Woerthersee, מפגש בעלי GTi מפורסם ומתוקשר לצד אגם בשם זה באוסטריה), שתי גרסאות חמות: סקודה אוקטביה RS+ ו-סקודה פאביה RS+. למרות הגדרתן של צמד הסקודות החמות כ"קונספט", הרי שמדובר במצב זמני בלבד וכי תוך מספר חודשים תוצענה הגרסאות הקרביות למכירה, בסדרות מוגבלות.

מעבר לשם השונה – הוספת "+" לשם – נבדלות סקודה אוקטביה RS+ ו סקודה פאביה RS+ מ"סתם" ואריאציות מוכרות בצביעה (כפי שניתן לראות), בתפיחות פלסטיות קלות פה ושם, ספויילר אחורי בסקודה אוקטביה וחישוקים הנעולים גומי דביק בחתך הקרוב ל-0.
כבסיס משמשות כמובן סקודה אוקטביה RS וסקודה פאביה RS בהתאמה, כאשר בגרסאות ה-RS+ נפתחו פתחי יניקת אוויר גדולים יותר בספויילר החזית הענק ועל מכסה המנוע (בפאביה), בעיקר לטובת הפוזה הראויה, החישוקים גדלו ומשקלם קטן, הבלמים גדלו בקוטרם, המתלים הוקשחו והונמכו והליטוש הפנימי כולל בין היתר החלפת המושבים בקרביים וספורטיביים בהרבה: מושבי 'באקט' עמוקים ולופתים.

עבור סקודה, חברה-בת של פולקסווגן, עצם ההשתתפות במפגש שכזה (שאין להקל ראש בחשיבותו, בעיקר עבור השוק האירופאי) מהווה סיבה להתרגשות והזדמנות להציג כיוון קרבי ורדיקאלי יותר של ליין המוצרים שלה. סקודה נמצאת בתנופת "הוספת פלפל" לתדמיתה ובימים אלו מריצה קבוצות באליפות מכוניות הסלון בגרמניה ובאליפות העולם בראלי, עם הצלחה לא מבוטלת. מקורות בסקודה מסבירים כי המותג הזול והפשוט יותר בקבוצה שואף לתפוס את מקומם של המכוניות הוותיקות שבנו לא במעט את תדמיתה של פולקסווגן בעבר, בראשן גרסאות ה-GTi למיניהן, כאשר פולקסווגן עוד הצדיקה את שמה, והיתה "מכונית לעם", בעיקר בכל הקשור למחיר...