ראלי כזה לא ראינו זה זמן רב. לאורך קרוב ל-400 ק"מ תחרותיים ויותר מ-4 שעות מורטות עצבים, נקבע המנצח בזכות הפרש של 2.4 שניות – וספין תקשורתי אחד (רק לא במובן אליו התרגלנו...).
הראלי בניו-זילנד ידוע בזכות נופיו המרהיבים, אך גם עקב האהדה הרבה שחשים כלפיו הצופים והנהגים כאחד. מדי שנה מספק לנו הראלי הזה דרמות מותחות ביותר, כשהשיא, עד השנה לפחות, התרחש ב-2007, עת ניצח גרונהולם את לואב בהפרש הקטן ביותר אי-פעם בהיסטוריה של האליפות - 0.3 שניות בלבד.יארי-מאטי לאטוולה מנצח את אחד המרוצים המרתקים של השנים האחרונותוהשנה? היה זה יארי-מאטי לאטוולה שהגיח כמנצח, זוכה לנצחונו השלישי בקריירה, קובע ניצחון היסטורי עבור קבוצתו פורד שהפכה לקבוצה המצליחה מעולם – ועושה את כל זה בזכות סבסוב קטן של יריבו סבסטיאן אוגייר, אשר סיים 2.4 שניות מאחוריו. והאמת? בראלי בו חמשת המובילים מופרדים זה מזה בסיום בפחות מחצי דקה, הכל יכול היה לקרות.
אבל בל נקדים את המאוחר. בואו נספר את סיפור הראלי מתחילתו: מוביל הראלי הראשון היה דווקא פטר סולברג, אשר היה ממוקם שני בטבלת הדירוג לאחר ראלי טורקיה. דני סורדו מסיטרואן חטף ממנו את ההובלה בסטייג' 3, אך בסטייג' 4 התערבבו הקלפים לראשונה כשסבסטיאן לואב איבד את זנב מכוניתו והתנגש קלות בפינת גשר צר. הוא נאלץ לעצור ולאחר שלא הצליח לסגור את דלת המכונית שכמעט ונקרעה ממקומה, הוא נאלץ להמשיך בנסיעה תוך כדי שהוא מחזיק את הדלת וסובל מענני עפר בתוך המכונית. הטעות עלתה לו יותר מדקה וחצי ובינתיים המשיכו שאר הנהגים להתערבב – אוגייר חטף את ההובלה מסורדו, סטייג' מאוחר לקח אותה ממנו לאטוולה ובסיום היום הראשון היה זה שוב סולברג שהתמקם בראש. לואב, אגב, התמקם שביעי כדקה ועשרים שניות מאחור, אך כלל לא ויתר על סיכוי לפודיום – וכמה שהוא צדק...
היום השני היה כולו בסימן לואב. תצוגת נהיגה מרהיבה מצידו, אשר נתמכה בעלייה לסטייג'ים מהמקום השביעי כשהנהגים שלפניו מנקים עבורו את השביל, גררה זמנים מדהימים ביחס למתחריו וקיצצה את ההפרש בינו לבין מוביל הראלי אוגייר כמעט מדי סטייג'. מיקו הירבונן, אשר החל את היום במקום החמישי וקיווה ליתרון דומה, הסתבסב כבר בתחילת היום ואיבד שניות יקרות. בסטייג' 14 ניצל לואב את הזמנים הצמודים של שאר הנהגים וקפץ שלושה מקומות קדימה, אל המקום השלישי. בסיום היום הוא התמקם שני, כ-5 שניות מאחורי אוגייר ועם סיכוי נהדר לנצחון, כשהוא מצהיר שמבחינתו הייתה זו עבורו הנהיגה הטובה ביותר בקריירה.
אך אז הגיע היום השלישי וטרף שוב את הקלפים – מספר פעמים. בסטייג' 18 הפותח הכריע הלחץ את אוגייר והוא הסתבסב ואיבד 10 שניות. לואב, שקיבל את ההובלה לראשונה בראלי, זכה ליהנות ממנה רק זמן קצר: בסטייג' 19 הוא נכנס לתת-היגוי בפנייה ארוכה, החליק מהשביל ואיבד כ-50 שניות – היישר אל המקום הרביעי מאחורי סולברג. סטייג' 20 הקצר לא הראה שום שינוי בטבלה, אך היה זה הסטייג' האחרון, מספר 21, שחרץ גורלות: שלוש פניות מסיום הסטייג' הסתבסב אוגייר ואיבד שניות בודדות – ויקרות מאוד – אשר עלו לו בניצחון הראלי. במקומו ניצח לאטוולה, אשר הסיר סוף-סוף את הקללה של השנה הקודמת וזכה לאישור מחודש של קבוצתו. בזכות ניצחון זה, ה-75 במספר עבורה, הפכה פורד ליצרנית בעלת מספר הניצחונות הגבוה ביותר ב-WRC – אחד יותר מלנצ'יה.
ואוגייר? הוא היה מאוכזב, כמובן, אך גם מאושר לזכות שוב במקום השני. בהתחשב בכך שהוא כלל לא היה אמור להתחרות בראלי ורק בזכות הצלחותיו בארבעת המרוצים הראשונים של העונה הוזרמו הכספים, הוא בהחלט יכול להיות מרוצה מאוד. את הפודיום סגר לואב, שהסתבסב גם הוא בסטייג' אך הצליח לשמר את מקומו בזכות חוסר מזלו של נהג אחר – פטר סולברג, שכמעט וסיים שלישי, התנגש בעמוד חשמל ופרש קילומטרים ספורים לפני קו הסיום. רביעי סיים הירבונן, כ-6 שניות מאחורי לואב, ו-5 שניות מאחוריו התמקם דני סורדו.
כך הסתיים לו אחד מהמרוצים ההפכפכים והמעניינים של השנים האחרונות, מרוץ שהתניע מחדש את המרוץ לאליפות, בהקטינו מעט את ההובלה של לואב ובצמצמו משמעותית את הפער בין סיטרואן לפורד. נתראה שוב בפורטוגל, בסוף החודש.


דירוג ראלי ניו-זילנד:
1. יארי-מאטי לאטוולה (פורד)– 4:04:09.8 (25 נק')
2. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 2.4+ (18 נק')
3. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 15.2+ (15 נק')
4. מיקו הירבונן (פורד) –21.3+ (12 נק')
5. דני סורדו (סיטרואן)– 25.8+ (10 נק')
6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 3:26.0+ (8 נק')
7. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 6:15.3+ (6 נק')
8. יארי קטומה (פורד פרטית) – 10:19.3+ (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 5 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 108 נק'
2. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 72 נק'
3. מיקו הירבונן (פורד) – 64 נק'
4. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 63 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 53 נק'
6. דני סורדו (סיטרואן) – 34 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 30 נק'
8. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 24 נק'
9. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 22 נק'
10. קימי רייקונן (סיטרואן-ג'וניור) – 14 נק'

דירוג קבוצות אחרי 5 מרוצים:
1. סיטרואן – 156 נק'
2. פורד – 151 נק'
3. סיטרואן-ג'וניור – 75 נק'
4. סטובארט-פורד – 74 נק'
5. מונצ'י-פורד – 32 נק'