לאט אך בעקביות הולכת ומתרחבת משפחת ה-R8 של אודי. בתחילה הוצגה מכונית העל של אודי עם מנוע V8 בסיסי עם "רק" 420 כ"ס וכשנה לאחר מכן נוספה גרסת המרוצים ה-LMS המיועדת להתחרות בקטגורית ה-GT3. בתערוכת דטרויט 2009 הוצגה גרסת ה-V10 עבור אלו שהתלוננו על מחסור בכוח ובתערוכת פרנקפורט האחרונה הוצגה גרסת הספיידר המסוגננת. לצד ה-e-tron שמרמזת אולי על גרסה חשמלית עתידית. כעת חושפת אודי גרסת GT חזקה וקלה יותר ל-R8 שמופיעה באופן מעניין זמן קצר לאחר שלמבורגיני הציגה את הגרסה הדיאטטית של הגאיירדו, LP570-4 סופרלג'רה, שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה.
ה-GT מצוידת במנוע ה-5.2 ליטר V10, המוכר גם מהאחות גאיירדו, שזכה לתגבורת של 35 כ"ס ומספק כעת 560 כ"ס ותוספת של קג"מ נוסף לסה"כ 55 קג"מ שמושגים ב-6,500 סל"ד. תיבת ההילוכים היא ה-R טרוניק הרובוטית בעלת 6 המהירויות. עיקר הגאווה של אודי היא שגרסת ה-GT שוקלת 100 ק"ג פחות מה-R8 V10 שעליה היא מבוססת, 1,525 ק"ג בסך הכל. החיסכון הגיע בין היתר משימוש נרחב בחלקי סיבי פחם וחומרים פלסטיים מתקדמים שחסכו בין היתר 31.5 ק"ג ממסגרות המושבים ו-5.2 ק"ג מהפגוש האחורי. בנוסף השמשה הקדמית עשויה זכוכית דקה יותר, השמשה האחורית וכיסוי המנוע עשויים פוליקרבונט חסכו עוד 9 ק"ג ושימוש נרחב באלומיניום במערכת הבלמים קיזזו עוד 5 ק"ג. הדיסקים אגב הם קרמיים כסטנדרט.
תוספת ההספק והקיצוץ במשקל הביאו לשיפור קל בביצועים. ה-R8 GT מזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות, 0.3 שניות מהר יותר מגרסת ה-V10 הרגילה, ומגיעה ל-320 קמ"ש מרביים.

ה-R8 היא ממכוניות העל הבודדות שמגיעות לארץ ביבוא סדיר ואם אתם רוצים לשים את ידכם על גרסת ה-GT כדאי שתזדרזו מכיוון שלפי אודי רק 333 יחידות ממנה ייוצרו.