ארגון ADAC הגרמני שהוא מועדון הרכב הגדול ביותר באירופה, והשלישי בגודלו בעולם, ידוע ככוח צרכני מהחזקים בשוק הרכב האירופאי. הארגון עורך בין היתר מבחני ריסוק ובטיחות מחמירים שנחשבים מחמירים לא פחות מאלו של ארגון ה- Euro NCAP.
במבחן התחמקות ממכשול שערך לאחרונה הארגון, הידוע גם בכינויו מבחן האייל הצפוני, בדק הארגון את השלישית המסחריות הקטנות של פיג'ו, סיטרואן ופיאט המיוצרות במשותף.
 
המבחן כלל את הסיטרואן נמו והפיג'ו ביפר בגרסאות דיזל ללא מערכת ESP, ואת הפיאט קובו (גרסת הנוסעים המהודרת של הפיורינו המוכר לנו) עם מנועי דיזל ומערכת ה-ESP. יש לציין שמבין השלושה רק פיאט פיורינו מגיע לארץ עם מנוע בנזין וללא מערכת ה-ESP.
 
 
את תרגיל החמיקה מהמכשול עבר הפיאט הקובו המצויד בבקרת היציבות ללא בעיות מיוחדות. לעומת זאת הסיטרואן שלא היה מצויד במערכת בקרת היציבות איבד אחיזה בשני גלגלים והתהפך על גגו. את הפיג'ו ביפר העדיפו בוחני ה-ADAC לא לבחון לאחר שנבדק ונמצא שכיול המתלים שלו זה לזה של הנמו (וביננו לא נעים להפוך שתי מכוניות על הגג ביום אחד). בוחני ADAC ציינו שלמרכז הכובד הגבוה יחסית ברכבים אלו משמעות מכרעת כאשר הרכב אינו מצויד במערכת בקרת היציבות. עם זאת, במבחן דומה שערך הארגון לרנו קנגו החדש עדין הייתה קיימת סכנת התהפכות למרות היותו מצויד במערכת ESP.

בתגובה שנמסרה מפיג'ו-סיטרואן נמסר שמערכת בקרת יציבות עבור הנמו והביפר תהיה זמינה בגרסאות הדיזל מספטמבר הקרוב ובגרסאות הבנזין במהלך 2011. בפיאט קובו מוצעת מערכת בקרת היציבות כאופציה רק בגרסה המאובזרת ביותר שמימלא לא רלוונטית עבורנו. אמנם השנה נכנסה לתוקף בישראל התקנה בה מערכת בקרת יציבות חייבת להיות מותקנת בכל הרכבים החדשים הנמכרים בישראל אך ישנם מספר רכבים שקיבלו פטור מן התקנה ובינהם גם דגמים מסחרים כדוגמת הפיורינו.