הרי לכם אחד מאותם מקרים בהם אין צורך להכביר מלים: מספיק להסתכל. המכונית היפיפיה שאתם רואים, "אלפא רומיאו TZ3 קורסה" בשמה הרשמי, נוצרה על-ידי סדנת זאגאטו ומוצגת בימים אלה במפגש האולטרא-יוקרתי ב-Villa d'este שבאיטליה. מדובר בהמשך ישיר למסורת עשירה של שיתוף פעולה בין השתיים שהחל עוד בשנות ה-20 של המאה הקודמת. בשנות ה-60 ייצרה זאגאטו גרסאות-קופה ספורטיביות מיוחדות של האלפא ג'וליה, שנקראו TZ1 ו-TZ2 ונחשבות עד היום ליצירות מופת עיצוביות (וגם השיגו לא מעט נצחונות במירוצים, כולל 24 השעות של לה-מאן ב-1964).
לחשוק בה: אלפא-זאגאטו TZ3 קורסה
צילום: מנהל
אלפא ג'וליה TZ1
לחשוק בה: אלפא-זאגאטו TZ3 קורסה
צילום: מנהל
אלפא ג'וליה TZ2
ה-TZ3 הנוכחית עוצבה בהשראת אותן מכוניות מיתולוגיות, ואת הקשר העיצובי קל לזהות. זאגאטו מדגישה כי לא מדובר במכונית-קונספט אלא במכונית מירוץ של ממש, עם מפרט מודרני לגמרי: במכוניות ה-TZ המקוריות, האותיות TZ מייצגות Tubolare Zagato, לאמור כי מדובר בשילדת צינורות, אך לא הפעם. ה-TZ3 מבוססת על שלדת מונוקוק מקרבון, עטופה במרכב אלומיניום בעבודת יד. המנוע המרכזי (עם הנעה אחורית, כמובן) הוא V8 בנפח 4.2 ל' המפיק 420 כ"ס, ולמרות המנוע הגדול משקל המכונית כולה הוא 850 ק"ג בלבד.
החדשות הרעות הן שתהיה רק אחת כזו. ה-TZ3 הוזמנה מזאגאטו על-ידי אספן אלפא וזאגאטו נלהב בשם מרטין קאפ, שבבעלותו – בין היתר – שתי הגרסאות הקודמות. כך שלא ברור יעודה של המכונית (אם יש לה כזה, מעבר להיותה עוד פריט-אספנות), וגם לא ידוע תג המחיר. אבל לא אכפת לנו.