האקסנט של יונדאי תמיד נהנתה ממעמד ייחודי כאשר הילכה על התפר בין מכונית סופר מיני למכונית משפחתית. השילוב הזה של מכונית קטנה שמשודך לה תא מטען נפרד זוכה להצלחה גדולה בשווקים מתפתחים (מי אמר ישראל?) ונחשבת כמכונית-תקציב-בסיסית עבור שוק חובב סדאנים כמו ארה"ב. לכן הבחירה של יונדאי להציג את הדור החדש של הוורנה (Verna) שמוכרת לנו בשם אקסנט, בתערוכת בייג'ין היא לא מקרית. ביונדאי מייחסים חשיבות רבה לשוק הסיני עבור הורנה שגם יהיה השוק הראשון בו תשווק הורנה החדשה אפילו לפני השוק הקוראני. הוורנה/אקסנט החדשה גם תיוצר במפעלי יונדאי בבייג'ין אך אלינו היא לא תגיע. אנחנו נמתין לגרסת סדאן של ה-i20 שטרם נחשפה.


יונדאי וורנה החדשה לא גדולה משמעותית מהאקסנט הנוכחית ולטענת היצרנית היא מבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי. היא אמנם ארוכה יותר ב-6 ס"מ, 434 ס"מ, ובסיס הגלגלים צמח ב-7 ס"מ ל-257 ס"מ אך התרחבה רק בחצי ס"מ (170 ס"מ) והגובה אף קוצץ בס"מ לכדי 146 ס"מ. עם זאת היא נראית מודרנית בהרבה והיא מיישמת את קו העיצוב החדש של יונדאי, במיוחד בחזית אשר מזכירה את יונדאי סונטה החדשה ואת מחליף הטוסון - יונדאי ix35. תא המטען של הורנההוא בנפח של 454 ליטרים.

הוורנה תעשה שימוש במנועים מסדרת הגאמא של יונדאי עם תזמון שסתומים משתנה. המנוע הראשון הוא בנפח 1.4 ליטר המספק 107 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-13.8 קג"מ ב-5,000 סל"ד כאשר מעליו מוצע מנוע 1.6 ליטר, המוכר לנו גם מה-i30, ומספק כאן 123 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו15.8 קג"מ ב-4,200 סל"ד. שני המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטית בכלת 4 מהירויות כאשר למנוע ה-1.4 תהיה גם אופציה ידנית.