טורקיה היא הראשונה לנצל את התקנות החדשות ל-2010, המאפשרות שימוש בשני סוגי משטחים לאורך הראלי. כך, סטייג'ים מסוימים ביום השני של התחרות החליפו את שבילי העפר בכבישי אספלט. אבל זו לא הייתה דאגתם היחידה של הנהגים – עקב מעברו של הראלי לאזור אחר בטורקיה, כל הסטייג'ים היו חדשים לחלוטין ודרשו כתיבה מחדש של רשימות הניווט. הדבר מוביל כמובן לטעויות ברישום המהירות בחלק מהפניות, עקב התקנה המחייבת את רישום ה"נוטס" תוך כדי נסיעה במהירות איטית למדי (עד 70 קמ"ש). הנהגים אשר רשמו בחסר יכולים לתקן כלפי מעלה, אבל אלו שהגזימו, בהחלט עשויים למצוא את עצמם מחוץ לתחרות...פטר סולברג מסיים שני ומצטלם כמו שצריךהראשונים ליפול היו הנינג סולברג, אחיו של פטר, וקן בלוק, נהג הראלי האמריקאי הידוע בעיקר מסרטוני הג'ימקאנה המפורסמים. שניהם יצאו מהתחרות על המקומות הראשונים עקב שבירת מוט ההיגוי במכוניתם, כבר בסטייג' הראשון. במהלך היום הראשון היו שאר הנהגים המובילים בתחרות קשה מאוד על הובלת הראלי. פטר סולברג תפס ראשון את ההובלה, אך מיקו הירבונן חטף אותה ממנו מיד וסבסטיאן אוגייר מסיטרואן-ג'וניור עקף את שניהם כבר בסטייג' השלישי – ונותר להוביל את החבורה עד סוף היום הראשון.
היום השני החל באכזבה נוספת – הפעם עבור יארי-מאטי לאטוולה מקבוצת פורד, אשר התהפך ואיבד 9 דקות בניסיונות לחזור למסלול. אוגייר המשיך להוביל עד אמצע היום השני, כאשר מאחוריו מתחוללת מלחמה בין סולברג, הירבונן, לואב וסורדו, אשר החליפו ביניהם מקומות עד שהתייצבו בסדר הזה, כשבין סולברג במקום השני וסורדו בחמישי מפרידות פחות מ-5 שניות!
ואז הגיעה נקודת המפנה. אוגייר חטף תקר ונפל כ-3 דקות ואל המקום החמישי. לואב ניצל זאת היטב, תפס קצב וסיים את היום השני במקום הראשון, כ-16 שניות לפני כולם. לאחר ביטול שני הסטייג'ים הראשונים ביום השלישי עקב הצפות מגשמי-לילה, החליק הירבונן בתחילת היום ואיבד כ-40 שניות עקב פגיעה בגלגל. סטייג' מאוחר יותר החליק גם סורדו ויצא מהתחרות, ולקראת שני הסטייג'ים האחרונים החליטו סולברג והירבונן, כל אחד בנפרד, להאט את הקצב בכדי לשמור על מקומם ולהמנע מהפתעות. כך הסתיים הראלי עם לואב במקום הראשון, סולברג שני והירבונן שלישי. אוגייר, אשר הוביל לאורך מרבית הראלי, סיים רק במקום הרביעי כשמאחוריו קימי רייקונן, בתוצאה הטובה ביותר שלו עד כה.
הראלי הבא יחל ב-7 במאי, בניו-זילנד.


דירוג ראלי טורקיה:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:01:38.7 (25 נק')
2. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – +54.5 (18 נק')
3. מיקו הירבונן (פורד) – 1:43.4+ (15 נק')
4. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 3:46.0+ (12 נק')
5. קימי רייקונן (סיטרואן ג'וניור)– +6:44.3 (10 נק')
6. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 7:56.7+ (8 נק')
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 8:29.8+ (6 נק')
8. יארי-מאטי לאטוולה (פורד)– +19:44.2 (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 4 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 93 נק'
2. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 53 נק'
3. מיקו הירבונן (פורד) – 52 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 47 נק'
5. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 45 נק'
6. דני סורדו (סיטרואן) – 24 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 22 נק'
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 20 נק'
9. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 18 נק'
10. קימי רייקונן (סיטרואן-ג'וניור) – 14 נק'

דירוג קבוצות אחרי 4 מרוצים:
1. סיטרואן – 126 נק'
2. פורד – 111 נק'
3. סיטרואן-ג'וניור – 75 נק'
4. סטובארט-פורד – 56 נק'
5. מונצ'י-פורד – 26 נק'