יונדאי סונטה בניו יורק
הסונטה החדשה אשר נחשפה בשנה שעברה (והוצגה זה עתה בתערוכת אוטומוטור, למרות שאיננה מיועדת לשוק האירופי או עבורנו) היא דגם חשוב ביותר עבור יונדאי בארה"ב. בשלב ראשון שווקה שם הסונטה עם מנוע אחד בלבד – 2.4 ל' בעל 200 כ"ס. בתערוכת ניו-יורק שנפתחה בשבוע שעבר הוצגו עוד שתי גרסאות. האחת מצויידת במנוע 2.0 ל' טורבו המפיק לא פחות מ-274 כ"ס; לשם השוואה, מנוע ה-2.0 ל' המוגדש של קבוצת פולקסווגן מפיק 265 כ"ס בגרסותיו הספורטיביות (אודי S3, סיאט לאון קופרה R). ליונדאי עצמה יש מנוע 2.0 ל' טורבו המוצע בג'נסיס קופה, אך מסתפק ב-210 כ"ס בלבד. מגדש מסוג טווין-סקרול והזרקה ישירה מסייעים להגיע לתפוקה הגבוהה, אשר מלווה במומנט גבוה של 37.2 קג"מ על פני תחום רחב מ-1,800 ועד 4,500 סל"ד. לא רק שההספק המדובר גבוה משל כל המתחרים הישירים בסגמנט המשפחתיות בארה"ב – יונדאי טוענת גם לצריכת דלק עדיפה על כולם.

אם כוחות-סוס ונתוני 0 ל-100 לא עושים לכם את זה, יש גרסה חדשה נוספת שתדבר בודאי יותר לאוהבי איכות הסביבה: יונדאי סונטה היברידית. החיודש המשמעותי כאן הוא שימוש במצברי ליתיום-פולימר – פעם ראשוני בדגם סדרתי בתעשיית הרכב, אומרת יונדאי. התפוקה המשולבת הכוללת של מנוע הבנזין והחשמלי היא 209 כ"ס, 40 מתוכם מהחלק החשמלי של המשוואה, ויחד עם משקל נמוך לעומת המתחרים (כ-1,570 ק"ג בלבד) מתקבלים נתוני צריכת-דלק "מובילי סגמנט" לטענת יונדאי. יחידת ההנעה מאפשרת שימוש במנוע החשמלי לבדו עד מהירות של 100 קמ"ש – וגם זה בהחלט יוצא דופן. מנוע הבנזין פועל על מחזור אטקינסון, ומבלי להכנס להסברים טכניים מעמיקים נציין כי מחזור זה מיועד לספק חסכון משמעותי בדלק על ידי הפחתה בפועל של יחס הדחיסה בשלב פעימת הדחיסה, והוא נפוץ בשימוש במכוניות היברידיות בהן המנוע החשמלי יכול לפצות על העדר כוח בסל"ד נמוך.