תערוכת אוטומוטור נפתחה באופן שגרתי בקולות תרועה, אבל נדמה שהפעם קצת קשה להצטרף לשמחה. בניגוד לתערוכות הקודמות שבצעו צעד קדימה כזה או אחר, זו של השנה נראתה כהליכה לאחור או במקרה הטוב קיפאון. חלק חשוב מכך קשור להיעדרות הגדולה של יבואנים. כאשר טויוטה לא מתייצבת לתערוכה, וצ'מפיון מוטורס על שלל מותגיה (פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט) נעדרת וקבוצת מכשירי תנועה (עם פורשה, סוזוקי, קרייזלר, ג'יפ ודודג') לא מופיעה זהו פשוט נזק שתערוכת הרכב המקומית לא יכולה לשאת. לרשימה הזו צריך להוסיף את מרצדס, לנד רובר, דייהטסו, וסאנגיונג כמו גם את אופל, ביואיק ואיסוזו (UMI שהשתתפה החליטה להשאיר אותם בבית). כל זה אומר 15 מותגים וזה בהחלט הרבה יותר ממה שהתערוכה הפרובינציאלית שלנו מסוגלת לעכל. חבל.


הפער הגדול
פעם נוספת בלט הפער העצום בין תצוגה באולם מספר 1 המודרני לשאר האולמות הארכאיים, כאשר יוצאי הדופן הם קבוצת קרסו שנקטה בגישת "עשה זאת במו ידיך". זו הצליחה לייצר תצוגה מעניינת באוהל ענק ומרשים שהקימה מחוץ לבניינים. היבואנים מצידם הצליחו ליצור תצוגות בוגרות ולא נפלו ברוב הפעמים למקומות מביכים שראינו בעבר. ואולם, עדיין, פעמים רבות מדי התצוגות היו שגרתיות ואפורות – לא מספיק מגרות ולא תמיד מבליטות את האטרקציות המעניינות (חלק מכך קשור למבנים הבעייתיים וחלק לתצוגות עצמן). מכוניות מעניינות כמו הסיניות של סאיק או ה-X-bow של KTM נזרקו למקומות לא הולמים.

בעיה נוספת היא התעקשות מארגני התערוכה להכתיב מסלול הליכה בין ובתוך האולמות. כשביקרנו בתערוכה ביום החג, היא לא הייתה עמוסה אבל הניסיון אומר שבימי חול המועד העמוסים זה ייצור פקקים. וכמובן שההתעקשות על חול המועד פסח אומרת אירוע משפחות עמוס בקשטשופ, ארטיקים ופקקים. ובכלל, התחושה היא שלקחי העבר לא ממש הופקו גם אם מיעוט המשתתפים יצר תחושה מרווחת יותר.

התמורה?
אבל גם אם מבחינת חובבי הרכב כמונו התחושה תהיה בפירוש של מעט מדי ביותר מדי כסף (89 שקלים לכרטיס או 49 עם השלמת נקודות של ישרכרט), אפשר גם להסתכל על חצי הכוס המלאה. תערוכת אוטומוטור הפכה בשנים האחרונות לקטליזטור להצגת דגמים חדשים שמיועדים להגיע בקרוב לשוק המקומי. כך ראינו גם מכוניות חשובות שנחתו כאן זמן קצר ביותר אחרי השקתן בתערוכת ז'נבה או בתערוכת דטרויט. ברשימה הזו נמצאות כמובן את אלפא רומיאו ג'ולייטה, מיצובישי ASX, אינפיניטי M , ב.מ.וו סדרה 5, מאזדה 2 סדאן, יונדאי ix35 ואחרות. אגב, גם אנחנו, קבוצות 'אוטו', נמצאים שם. בואו לבקר אותנו בדוכן לקבלת גיליון מתנה ולהשתתף בהגרלה לשעוני 'סרטינה'.