סבארו אוטובאו. אקסצנטריות שוויצרית
סבארו אוטובאו (Autobau). המעצב השוויצרי האקסצנטרי פרנקוט סבארו בנה את המכונית הצהובה הזו כקונספט חד-פעמי, האמור להיות הומאז' לנהג מירוצים שוויצרי לא ידוע במיוחד. ממבט במכונית – המונעת על ידי מנוע V12 מרכזי מתוצרת פרארי, בעל 500 כ"ס – לא ברור אם אותו נהג אכן היה רוצה לקשר בין שמו לבין המכונית הצהובה הזו. סרחי עודף ענקיים, חרטום עמוס ובלתי-מוסבר, חלקי מרכב שמטרתם לא ברורה ותרומתם העיצובית עוד פחות – בקיצור, ראינו כבר דברים יפים יותר מסבארו.
בופורי ז'נבה. בופורי (Bufori) היא חברה זעירה שקיימת כבר יותר מ-20 שנה, וממוקמת כיום במלזיה לאחר שעברה ממקום מושבה המקורי באוסטרליה בשנות ה-90. בופורי מייצרת מכוניות יוצאות דופן בעבודת יד, מעוצבות ברוח שנות ה-30. הדגם החדש ביותר שלה, המופיע כאן,הכפיל את היצע החברה שעד עתה כלל דגם אחד בלבד. המכונית החדשה זכתה לכינויו "ז'נבה" בזכות התערוכה הנוכחית, בה ערכה את הופעת הבכורה. מדובר במכונית גדולת-ממדים – אורך 5.34 מ', בסיס גלגלים ענק של 3.43 מ', משקל כ-2 טון – עם 4 דלתות כאשר שתי האחוריות נפתחות לאחור. את ההנעה מספק מנוע V8 שמקורו בדגמי ה-SRT של קרייזלר, בנפח 6.1 ל' ועם 430 כ"ס. בופורי מצהירה על מהירות מרבית של 265 קמ"ש, עם נתון 0 ל-100 של 5.4 שניות וצריכת דלק של אניית סוחר ממוצעת. מי שורצה יותר יכול להזמין תוספת של מגדש-על למנוע. כל העסק שוכן בשלדת צינורות פלדה, עטופה במרכב קוולאר וקרבון. החישוקים הם "20. האבזור כולל, מעבר לפריטים מקובלים כמו בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על סטיה מנתיב, גם כמה פינוקים פחות שגרתיים כגון שולחן פיקניק לנוחות היושבים מאחור, אפשרות ל"ערכת מעשני סיגארים" כולל יומידור או לחילופין כספת, מספר ערכות בידור אופציונליות כולל מסכי LCD, ובחירה מתוך מספר חבילות אספקת משקאות. אחת מאלו מציעה שילוב של מכונת קפה וערכת תה סיני מושלמת, כולל אספקת מים רותחים בכל רגע עם ברז וכיור; חבילה אחרת כוללת מקרר, פריזר, ומיניבר למשקאות חריפים. אבל הנה השוס האמיתי: כל מכונית מגיעה עם ערכת כלי עבודה מתוצרת Snap-On היוקרתית!
גאזאל-1. לא פחות מ-50 סטודנטים באוניברסיטת המלך סעוד בריאד (כן, בערב הסעודית) הם שאחראים לפרוייקט זה, במסגרתו נדרשו לעצב רכב-פנאי על בסיס מכני של מרצדס G-קלאס. המשימה היתה לתכנן רכב שיותאם לתנאי מזג האוויר והטופוגרפיה החולית של מדינתם. משמעות השם Ghazal, אגב, הוא צבי מדברי (Gazelle באנגלית), למרות שהתוצאה הסופית לא ממש נראית קלילה וזריזה כמו החיה המדוברת... הסטודנטים הסתייעו בתמיכה מצד מגנה-שטייר בצד המכני, ומצד סדנת סטודיוטורינו האיטלקית בצד העיצובי. למרבה הפלא, יש גם כוונה עקרונית לייצר את המכונית בסופו של דבר, בכמויות שיגיעו ל-20,000 בשנה אם להאמין לדבריו של ראש המחלקה להנדסת תעשייה באוניברסיטה המדוברת, במסגרתה נערך הפרוייקט. לשם כך תדרש השקעה של 400 מיליון אירו.
פורנאסארי באגי. סדנת פורנסארי כבר מוכרת לקוראי 'אוטו' (מה שמן הסתם הכפיל לפחות את כמות האנשים ששמעו עליה בעולם כולו), כך שאתם אמורים כבר לדעת שמדובר בסדנה עם כיווני חשיבה שלא ממש שוחים עם הזרם. דוגמה בולטת לכך הוא באגי מירוצי-שטח מכוער להפליא שהוצג בז'נבה (ושהוצג עוד ב-2009, אבל נראה עד עתה רק בעיבודי-מחשב). כל מילה נוספת מיותרת, אנחנו סבורים, אבל נספר לכם בכל זאת שלדבר הזה יש מנוע V8 בנפח 7.0 ל' עם 610 כ"ס, משקלו 1,750 ק"ג, והוא יכול להאיץ מ-0 ל-100 ב-3.8 שניות. גם במעלה דיונה, מן הסתם.