האם זו תהיה התוצאה? לא סביר...עיתונות האיטלקית החלה לדבר בשבוע שעבר על מיזוג אפשרי בין פיאג'ו לדוקאטי (אם כי המהלך הסביר במקרה שכזה יהיה, לדעתנו, רכישת דוקאטי על ידי קונצרן פיאג'ו, לא מיזוג). העיתון "La Stampa" ואחרים דיווחו כי חברת הייעוץ הפיננסי הידועה McKinsey ביצעה מחקר לבחינת אפשרות המיזוג המדובר. באופן לא מפתיע, התקשורת האיטלקת מתלהבת מהמהלך בטענה כי הוא ייצור יישות דו-גלגלית רבת עוצמה שתוכל להתמודד ראש-בראש מול יצרני יפן.
אין ספק שמותג דוקאטי, יצרן הנהנה מתדמית ומוניטין רבי שנים ושערכו הוא אולי יותר מסכום חלקיו, יכול להוות תוספת מכובדת לסל המותגים של פיאג'ו, אך קשה שלא לתהות "לשם מה". לפיאג'ו כבר יש יצרן אופנועים איטלקי, אפריליה, לו קשת מוצרים מקבילה למדי לדוקאטי כולל דגמי ספורט אקזוטיים – וכן מותג איטלקי נוסף עתיר מסורת המדבר לחובבי הנוסטלגיה, מוטו-גוצי. רכישת מותג נוסף שקו המוצרים שלו חופף במידה רבה לשני אלו אינה נראית על פניה כצעד מסחרי שיש לו הצדקה.
אלי ברדה, מנכ"ל סוכנות דוקאטי בישראל, 'ליגל', מסר כי לא התקבלה כל הודעה רשמית על מיזוג אפשרי. גם קובי גילון, סמנכ"ל שיווק ב"עופר-אבניר", יבואני פיאג'ו, מסר כי אין כל מידע – רשמי או אחר – לגבי הכוונות של פיאג'ו בענין וכי אין כל טעם לדון עכשיו בסוגיה האם יתענינו בהעברת סוכנות היבוא של דוקאטי לידיהם. "רק אחרי שנקבל הודעה רשמית מפיאג'ו נתחיל לחשוב מה אנו רוצים לעשות", אמר.