בתערוכת מילאנו האחרונה, בסופה של שנת מיתון מהקשות והכואבות שידענו, הייתה זו קאוואסאקי שהחליטה לדפוק חתיכת הופעה ולהעמיד את אחד הביתנים הגדולים, הצבעונים, המושקעים והמרשימים בתערוכה, אם לא את המרשים מכולם. סוזוקי לא השקיעה במיוחד בביתן ייחודי ואילו הונדה וימאהה, העדיפו להישאר בבית ולא לקחת חלק בתערוכה.

קאוואסאקי ניצלה את המצב, והגיעה לתערוכה עם הלבוש הכי מתאים לתערוכה של שנה לא סימפטית שכזו: אופנוע חדש לגמרי (Z1000), אופנוע מחודש שקיבל מתיחת פנים (ורסיס), אחד עם אמירה טכנולוגית חשובה (GTR1400), ואפילו, באופן חריג עבורה אבל בהחלט ברוח הזמן – צמד אופנועים קטני נפח (KLX125).

קאוואסאקי, בהיותה מהיצרניות היותר שקולות, מצאה את עצמה במצב מצוין. אפשר אולי להגיד שהשוק המתפתל הביא את עצמו למצב כזה, שדווקא לחברה שמרנית יחסית כמו קאוואסאקי יהיה פתאום יתרון מפתיע. זה לא שהיא החלה פתאום לנסוק, אבל יחסית לאחרות היא נפגעת פחות, מה שמתורגם להגדלת נתח השוק באירופה (לכלים מעל 125 סמ"ק) לכדי 13.5% מכובדים בסוף 2009. מכל היפניות, היא זו שרשמה את ההאטה הקטנה ביותר בקצב היצור ביפן השנה.

ומה עם השוק הפצפון שלנו? בסיכום 2009 שלנו קאוואסאקי רשמה לא פחות מ-56% צמיחה לעומת 2008, כשבמטרו מציינים את הנינג'ה הקטן ואת הוורסיס ככלים שעשו את השינוי. על מנת שנכנס לפרופורציה, עדיין מדובר על כמות של 275 אופנועים בלבד, שזה פי 26 פחות מכמות קטנועי הסאן-יאנג למשל שנמסרו פה במהלך השנה. אופנועים בשוק הישראלי הם בקושי טיפה בים.

ברוכים הבאים
ועכשיו דגמי 2010 מגיעים גם לישראל. במסיבת עיתונאים על גגו של מלון אלכסנדר בתל-אביב, הציגה הבוקר (ב') מטרו-מוטור את דגמי 2010 של קאוואסאקי החדשים שהגיעו ופרסמה את מחירם. לפני שנפרטם נספר רק כי כל דגמי קאוואסאקי מ-250 סמ"ק ומעלה ישווקו בישראל עם ABS כסטנדרט עם יוצא מן הכלל אחד - ה-ZX10.

ראשון הוא ה-KLX125. דו"ש בסיסי וקטן, עם מחיר צנוע מאד יחסית – 19,985 ₪. מנוע קירור האוויר מספק כ-12 כ"ס, השלדה עשויה מפלדה והגלגלים – "18 ו-"21. המשקל היבש – כ-125 ק"ג. במחיר כזה, למרות העניין המועט שיש בארץ באופנועי דו"ש 125 סמ"ק, הפוטנציאל קיים.

דגם השני הוא כמובן הוורסיס, שקיבל השנה מתיחת פנים ועוד כמה שיפורים קלים. הפנס הקדמי הוחלף, האופנוע מעט צר יותר וגם בשאר חלקי מסיכת החזית, חיפויי הרדיאטור והכנף הקדמית הוכנסו שינויים. המאותתים קטנים וגם המראות ממוקמות מעט גבוה וקדימה יותר. הוורסיס מקבל כאמור ABS והמחיר נותר אטרקטיבי יחסית – 64,985 ₪. כאן לא צריך לדבר על פוטנציאל – הוורסיס כבר הוכיח את עצמו, וסביר להניח שגם הדגם המחודש ימשיך במסורת.

השלישי ברשימה שלנו הוא ה-Z1000. ה-Z1000 בגלגולו הנוכחי החל את חייו ב-2003, שודרג ב-2007 ועכשיו זוכה לעדכון מקיף מאד. למעשה, קאוואסאקי מדברים על אופנוע שתוכנן מאפס (ראו גם כאן) ולא בשדרוג של הדגם היוצא. דגש רב הושם על הצד הוויזואלי, אך ישנם גם שינויים משמעותיים גם בתחום המכאני. מחירו – 89,985 ₪.

כמה השפעה צפויה להיות ל-Z1000 על השוק הישראלי? ובכן, כנראה שלא הרבה יותר מאשר ל-ZX10, הרביעי ברשימה שלנו. כאן לא מדובר באופנוע חדש אלא רק בשדרוג של הדגם הקודם ובמעט שיפורים קלים. מחירו – 114,985 ₪.

את הרשימה סוגר ה-GTR1400. מכונת התיור והאמירה הטכנולוגית עמוסת הגאדג'טים של קאוואסאקי, שהשנה קבלה שורה ארוכה מאד של שיפורים: בקרת משיכה, מערכת בלימה מתקדמת (K-ACT), שלל פינוקים לרוכב ועוד. מחירו – 149,985 ₪. אופנוע גדול, רחב ונוח, שנבנה לבלוע את אורכה של מדינת ישראל פעמיים ביום בלי להתרגש; אל תצפו לראות כזה בכל פינת רחוב.
לאתר פול גז לחצו כאן