לפני קצת יותר משבוע שיחררה פולקסווגן תמונה שבה חושף השראן החדש טפח תחת הלוט שעטה לקראת הבכורה בתערוכת ז'נבה. ובכן תערוכת ז'נבה הגיעה ופולקסווגן הסירה את הלוט מעל השראן החדש, ובאמת שהגיע הזמן. השראן המוכר נולד בשנת 1995 במיזם המשותף לפולקסווגן ולפורד שהוליד גם את הגלאקסי המקורי ואת הסיאט אלהמברה. אמנם במהלך השנים עבר השראן מתיחות פנים אך למעט שינויים קוסמטים עדכוני מנוע לא שונה מהותית. פורד לעומת זאת כבר הספיקה להציג גלאקסי חדש ב-2006 שאף זכה בז'נבה למתיחת פנים קלה.


השראן הישן נחשב למיניואן די קומפקטי בגודלו. למעשה הוא ארוך רק בס"מ ספורים מסיטרואן גרנד פיקאסו, אשר בימנו נחשב למיניואן קומפקטי, אך עדין גדול משמעותית מהטוראן. הדור החדש כבר מציע ממדים כשל מיני ואן בגודל מלא כאשר השראן החדש ארוך מקודמו ב-22 ס"מ (485 ס"מ) מהם 8.5 ס"מ נוספו לבסיס הגלגלים שעומד כעת על 292 ס"מ. הרוחב צמח ב-9 ס"מ לכדי 190 ס"מ, הגובה דווקא קוצץ בס"מ ל-172 ס"מ. העיצוב מפגין קשר ישיר לקו המשפחתי הנוכחי של פולקסווגן והשראן ניראה מודרני ונעים ואף מצליח להסוות קצת את מידותיו.

היצע המנועים של השראן כולל שני מנועי TSI בנפח שלא צוין בהספקים של 150 ו-200 כ"ס או מנוע TDI בנפח 2 ליטר בהספקים של 140 ו-170 כ"ס. תיבת DSG מוצעת כסטנדרט במנוע ה-TSI 200 כ"ס וכאופציה בשאר המנועים. לשראן החדש מערכת Start&Stop ומערכת לשימור אנרגיה קינטית ועל פי פולקסווגן גרסת הדיזל מציעה צריכת דלק ממוצעת של 18.8 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 145 גרם לק"מ.

רשימת התוספות של השראן כוללת הפעלה חשמלית לדלתות הצד (שבניגוד לבעבר הן דלתות הזזה) ומערכת מתלים נשלטת אלקטרונית כפי שקיים בדור החדש של הגולף.