ראלי מקסיקו נשלט בשנים האחרונות על ידי סבסטיאן לואב, אשר הגיע אליו השנה מוכן לנקמה על המרוץ פותח העונה, בו הפסיד ליריבו הגדול הירבונן. זה מצידו הודה שיהיה לו קשה לנצח במקסיקו, ולו כי הוא ראשון לצאת לדרך ביום הראשון של התחרות ועל שבילי העפר זהו חסרון משמעותי. הנהגים הראשונים "מנקים" את השטח לבאים אחריהם ועוזרים ביצירת קו פנייה של עפר מהודק ואוחז. עקב כך הם סובלים ממחסור באחיזה ביחס לבאים בתור, ומאבדים זמן יקר.לואב - מנצח במקסיקו בפעם הרביעיתאם כן, לואב נכנס כפייבוריט לראלי זה, אבל היה זה דווקא פטר סולברג שהפתיע והשיג את הזמן הטוב ביותר במקצה האימון שלפני המרוץ. הוא המשיך להפגין יכולות גם לאורך כל היום הראשון, לא מעט בזכות נהיגה מצוינת ב-C4 שלו, אבל גם עקב מיקומו השמיני בסדר היציאה, שנבע מתוצאה גרועה עבורו בראלי הקודם.
כשהאבק שקע בסוף היום הראשון, התברר גודל השפעתו על המתחרים. סולברג, שניצח במרבית הסטייג'ים באותו היום, הוביל את התחרות באופן משכנע. סבסטיאן אוגייר מסיטרואן-ג'וניור, שהיה היחיד לנצח סטייג'ים מלבד פטר, הגיע שני בהפרש של כ-15 שניות. לואב, שיצא לסטייג'ים שני לאורך היום, היה כחצי דקה מאחור. אחריו התמקמו סורדו ולאטוולה, כשהירבונן מאחוריהם – דקה וחצי מאחורי המוביל!
לא רק לנהגי פורד היה יום ראשון גרוע: קימי רייקונן סבל מתקלה חשמלית שעלתה לו ביותר מחצי שעה בסטייג' 2, ולסיום התהפך ויצא לחלוטין מהתחרות בסטייג' 7. שם מעניין נוסף שלו זהו הניסיון הראשון בעונה כמעט-שלמה ב-WRC הוא קן בלוק, אמן הדריפטים האמריקאי. הוא החל את מסע ה-WRC שלו במקסיקו עם קבוצתו "מונסטר" בפורד פוקוס 2008 במפרט דומה לשל צמרת המתחרים. היה לו יום ראשון מצוין, אותו סיים במקום העשירי הכללי, כ-4 וחצי דקות מאחור.
אך תחילתו של היום השני לא בישרה טובות לחלק מהנהגים. ראשון ליפול היה דני סורדו, שהחליק מחוץ לשביל ושבר מתלה, מגורל דומה סבל קן בלוק והנפגע השלישי היה מתיו וילסון מסטובארט-פורד שנתקע בתעלה ללא יכולת להיחלץ. סולברג, מוביל הראלי, נאלץ לנקות את השבילים לאורך היום ואיבד זמן רב. את המצב ניצל היטב אלוף העולם סבסטיאן לואב, שתפס מהר מאוד את ההובלה והגדיל את הפער עד קרוב לדקה עם סיום היום השני. סולברג ואוגייר נלחמו על המקום השני לאורך היום, ובסיומו האט אוגייר מעט בכדי להיות שלישי, כ-3 שניות מאחורי סולברג, לצורך מיקום נוח יותר בסדר היציאה למחרת. נהגי קבוצת פורד הירבונן ולאטוולה אפילו לא היו קרובים...
היום השלישי היה קצר – לואב האט מעט בכדי להמנע מטעויות וסיים ראשון ללא בעיה. הקרב המעניין היה בין סולברג לאוגייר – בסטייג' הלפני אחרון ניצח סולברג בהפרש קטן ולקראת הסופר-ספיישל-סטייג' האחרון הוביל אוגייר ב-0.6 שניות בלבד, אך היה זה דווקא סולברג שהתגבר ברגע האמת וכבש את המקום השני. זוג נהגי קבוצת פורד נאלצו להסתפק במקומות הרביעי והחמישי, כשלאטוולה מפנה את המקום הרביעי לבכיר ממנו. עם ספירת הניקוד התברר שלואב עבר להוביל את האליפות, אך פורד עדיין מובילה על סיטרואן בהפרש קטן.
נתראה שוב בראלי ירדן בתחילת אפריל!

דירוג ראלי מקסיקו:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:42:41.7 (25 נק')
2. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – +24.2 (18 נק')
3. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 25.3+ (15 נק')
4. מיקו הירבונן (פורד) – 1:47.5+ (12 נק')
5. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – +2:15.1 (10 נק')
6. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 2:48.0+ (8 נק')
7. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 10:13.4+ (6 נק')
8. קסאוויר פונס (פיאסטה אס2000) – +18:44.4 (4 נק')
9. מרטין פרוקופ (פיאסטה אס2000)– 19:02.0+ (2 נק')
10. ארמינדו ארוז'ו (מיצובישי פרטית) – 21:32.5+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 2 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 43 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד) – 37 נק'
3. יארי-מאטי לאטוולה – 25 נק'
4. סבסטיאן אוגייר – 25 נק'
5. פטר סולברג – 20 נק'
6. הנינג סולברג – 16 נק'
7. דני סורדו – 12 נק'
8. מתיו וילסון – 6 נק'

דירוג קבוצות אחרי 2 מרוצים:
1. פורד – 67 נק'
2. סיטרואן – 61 נק'
3. סיטרואן-ג'וניור – 32 נק'
4. סטובארט-פורד – 28 נק'
5. מונצ'י-פורד – 8 נק'