בין שלל הבכורות של תערוכת ז'נבה מזמנת לנו ניסאן גם את הבכורה לדור הרביעי של המייקרה. לא לחינם בוחרת ניסאן להציג את המייקרה החדשה דווקא באירופה. המייקרה נחשבת לאחת היפניות המצליחות באירופה ואף הייתה למכונית הראשונה מיפן שזכתה בתואר מכונית השנה באירופה בשנת 1993. הדור הפורש שהוצג בשנת 2003 היה הראשון להגיע לארץ אם כי באיחור ניכר ולמרות זאת זכתה המייקרה להצלחה נאה גם בישראל. גם גרסת ה-C+C של המייקרה הגיעה לישראל אך נמכרה בכמויות זעירות על אף שהייתה למכונית הפתוחה הזולה ביותר בארץ.
המייקרה החדשה שומרת על מסורת של עיצוב עגלגל וחביב אם כי הדור החדש ניראה בוגר יותר ופחות צעצועי מזה הפורש. גם מבפנים שומרת המייקרה החדשה על עיצוב המשלב מוטיבים עגלגלים ובסך הכל התוצאה הכללית נאה אם כי פחות ייחודית מבעבר. המייקרה החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה ועל פי ניסאן היא מיועדת להיות מכונית גלובלית שמיועדת ל-160 מדינות ותיוצר בין היתר גם בתאילנד, הודו, מקסיקו וסין.


בניגוד לדור הנוכחי של המכוניות הקטנות שגדל במידות באופן מופרז (ראו רנו קליאו) המייקרה החדשה שומרת על ממדים קומפקטיים. הדור החדש ארוך ב-6 ס"מ (378 ס"מ בסך הכל) כאשר הרוחב זכה לתוספת מינורית של חצי ס"מ (166.5 ס"מ) והגובה דווקא קוצץ בס"מ (153 ס"מ). בסיס הגלגלים התארך בשני ס"מ ועומד כעת על 245 ס"מ. ניסאן מייקרה תמיד הצטיינה בניצול חלל הפנים שלה והדור החדש לא צפוי לאכזב בנקודה זו. עם זאת, תא המטען שלה דווקא הצטמק ב-20 ליטרים ועומד על 230 ליטר בלבד.

באירופה תוצע המייקרה עם מנוע 1.2 ליטר חדש בעל שלושה צילינדרים שהוא נגזרת ממנוע ה-1.6 ליטר של הקשקאי. מנוע זה מספק 80 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-11 קג"מ ב-4,000 סל"ד. בגרסה זו טוענת ניסאן לפליטת CO2 של 115 גרם לק"מ. מאוחר יותר תתווסף אליו גם גרסה עם מגדש טורבו והזרקה ישירה שתספק 98 כ"ס ו-14.5 קג"מ. עם גרסת מנוע זו ובשידוך למערכת לדימום מנוע בעמידה טוענים בניסאן לפליטת CO2 של 95 גרם לק"מ. שני המנועים יוצעו עם אופציה לתיבה אוטומטית רציפה מה שאומר שאין מניעה לכך שניראה גם את הדור הבא אצלנו. נקווה שרק הפעם הוא לא יתמהמה כל כך הרבה.