פולקסווגן קרוסגולףבפולקסווגן ממשיכים את המסורת ולתערוכת ז'נבה מביאים את הגרסה העדכנית של הקרוסגולף, האחות הגדולה של הקרוספולו. כמו בדור הקודם של פולקסווגן גולף, גם הקרוס החדשה מבוססת על פולקסווגן גולף פלוס, והיא מכוונת לנישה שבין MPV ל-SUV; סוג של קרוסאובר במונחים עכשוויים, והמשך ישיר לשושלת שהחלה עוד עם פולקסווגן גולף "קאנטרי" משנות ה-80. המכונית החדשה היא החברה השישית במשפחת הדור השישי של פולקסווגן גולף. אגב, החברה השביעית במשפחה צפויה להיות הקבריולה. גם לדור הקודם, החמישי, של הגולף היתה גרסת קרוסגולף

בדומה לקרוספולו (וכמו הקרוסגולף הקודמת), גם המכונית החדשה מצויידת במראה הנחוץ בכדי ליצור רושם, מטעה, לקיומה של יכולת שטח. תורמים לכך כמובן "קישוטי" פלסטיק שחור בפינות הרכב, בבתי הגלגלים, בפגושים ובמפתני הדלתות, מעטה הגנה קדמי שעוטף את פתח כניסת האוויר הגדול בחזית, ומאחור פגוש אחורי חדש. מסילות בגג וחישוקים קלים המשלימים את המראה הקשוח של המכונית.

הקרוסגולף תצויד במנועי הדור החדש של פולקסווגן העומדים בתקני יורו5. מנועי הבנזין יהיו מבוססי מנוע ה 1.4 ליטר. גרסת ה-160 כ"ס של המנוע בשילוב תיבה ידנית תגיע למהירות מרבית של 207 קמ"ש כאשר אותו מנוע בשילוב תיבת ה-DSG תגיע ל-206 קמ"ש. גרסאות חלשות יותר למנוע ה-1.4 ליטרים TSI תנפקנה 105 או 122 כ"ס. גרסת הדיזל למנוע ה-1.6 ליטר תוציא 105 כ"ס ומנוע 2.0 ליטר ינפק גם הוא 122 כ"ס. היצרן מתהדר בעיקר בנתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים ולא בנתוני הביצועים, לידיעתכם.

אם התעניינתם לרכוש אחת כדאי שתדעו כי דרגת הגימור הגבוהה ביותר כוללת בין היתר: מסך ניווט בקונסולה המרכזית, שימוש רב בכרום ברחבי התא, צמד מושבי ספורט מלפנים דו-גווניים, גלגל הגה, ידית הילוכים ומעצור היד העוטים עור, דוושות מחוררות באלומיניום ומפתן דלת פנימי עליו חרוט הכיתוב קרוסגולף.

את הקרוסגולף צפו לפגוש באולמות התצוגה החל מאפריל הקרוב, אבל אל תצפו ליכולות שטח כמו של הטוארג החדש או של האמארוק.