היום בחצות חשפה מרצדס תמונות ופרטים ראשונים של הקונספט F800 Style, לקראת החשיפה הפומבית המתוכננת לעוד מספר ימים במסגרת תערוכת ז'נבה. מבחינת מרצדס, וכך המכונית מוצגת, מדובר במכונית ניסוי, אב-טיפוס, עם דגש על מערכות סופר-מתקדמות ירוקות וידידותיות לסביבה. במילים אחרות, דיפלומטיות פחות: זהו מבט ראשון על המרצדס C-קלאס הבאה.

הפלטפורמה החדשה תוכננה לשאת מגוון יחידות כוח, מערכות הנעה ותצורות מרכב, החל בהינע כל-חשמלי, עבור ביחידות קונבנציונליות של מנועי בעירה פנימית, תא דלק, וכלה ביחידות היברידיות והיברידיות Plug-in. הממדים מעוררים חשד שייתכן ומדובר בפלטפורמה ארוכה שאולי תשמש גם את המרצדס E-קלאס הבאה, עם יתרון אורך של 17 ס"מ ביחס למרצדס C-קלאס הנוכחית (475 כאן), רוחב מופרך של 194 ס"מ (לעומת 177 ב-C-קלאס) וגובה פחות או יותר דומה (145 כאן). בסיס הגלגלים ארוך משמעותית מה-C-קלאס עם נתון של לא פחות מ-292 ס"מ (לעומת 276) אך לדברי מרצדס זהו חלק מתפיסת הבניה הבאה שלהם, על-פיה יותקנו הגלגלים כמה שיותר בקצוות המרכב, לטובת מרווח פנים. בשל כך נמתחת קורה C הרחק לאחור, מותירה פתח קטן יחסית לתא המטען, הנפתח לבאגאז' קטן עוד יותר מב-C-קלאס הנוכחית, עם נתון של 440 ליטר בקונספט, בהשוואה ל-475 ליטר ב-C-קלאס סדאן.
דלתות ההזזה מאחור הנפתחות במגע אצבע חוסכות את הצורך בקורה מרכזית, אם כי סביר להניח שגימיק זה יישאר ב-F800 Style קונספט לעת עתה, ולא יעבור לואריאציה הסדרתית, אם וכאשר.

מרצדס C-קלאס חדשה: הפרומו
צילום: מנהל
עיצוב הפנים, בניגוד ללא מעט מכוניות תצוגה דמיוניות וראדיקאליות, מיועד לקלוט חמישה מבוגרים, מה שככל הנראה יעבור גם למכונית הסדרתית. שימוש המתוחכם של חומרים איכותיים (בעיקר עץ משובח) בשילוב תאורה מתקדמת יבטיחו אווירה נעימה בפנים וסקירת פקדי השליטה, צגי המידע וכפתורי הפיקוד למיניהם רומזים על הכיוון העתידי במרצדס גם בתחום זה. מסך המגע טומן בחובו גימיק נחמד, כאשר היד הנוגעת בו מצולמת והתמונה מועברת אל המסך, כאשר ניתן לראות את הלחיצה על כל כפתור וידית.
עוד מדווחים במרצדס על שיפור של מערכות ה-PreSave (ה"מתכוננות מראש" לקראת תאונה) שכאן ניתן לראות את הדור הבא שלהן, עם תגובות מהירות עוד יותר, ריכוז יותר נתונים מבעבר והבטחה לבטיחות גבוהה בהרבה מהמוכר כיום. יחידות התאורה הן בטכנולוגיית ה-LED, מה שנראה ככל הנראה גם ב-C-קלאס הבאה.

ה-F800 Style קונספט תוצג עם שתי ואריאציות הינע ששתיהן תיבחנה בהמשך על-ידי מרצדס, בהיות המכונית לא רק קונספט אלא גם מכונית לניסוי: בנזין-הייבריד Plug-in וכל-חשמלי עם תא דלק.
ההייבריד-בנזין כולל מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר המייצר 350 כוח-סוס המשולב עם מנוע חשמלי בעוצמה של 80 קילו-ואט (109 כוח-סוס). הספק, מן הסתם, לא חסר כאן והביצועים בהתאם: מרצדס מבטיחים לבזבז לכם לא יותר מ-4.8 שניות במיאוץ מעמידה ל-100 ומגבילים את המהירות המרבית, כמקובל, ל-250 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת לגרסה זו עומדת על 34.5 ק"מ/ליטר מאוד מרשימים, ופליטת ה-CO2 המוצהרת עומדת על 68 גרם לק"מ בלבד. לפי מרצדס טווח הנסיעה המרבי של גרסה זו עומד על לא פחות מ-700 ק"מ בין טעינות/תדלוקים.
הואריאציה החשמלית מוזנת תא דלק ומנועה מייצר 100 קילו-וואט (כ-136 כוח-סוס) עם יותר מ-30 קג"מ בכל טווח עבודה, שמספיקים ל-11 שדניות מ-0 ל-100 ולטווח נסיעה מרבי של 600 ק"מ. המהירות המרבית מוגבלת כאן ל-180 קמ"ש.

הדבר הבולט ביותר בקונספט הוא מן הסתם העיצוב החיצוני, ולמרות מראה אוונגרדי במקצת, אלו הם מאפייני העיצוב העתידיים של מרצדס וניתן לומר כי מדובר בהמשך מגמה שראינו בקונספט F700 – ה'פרומו' ל-S-קלאס הבאה. למען האמת, עם לא הרבה דמיון אף תמצאו בחזית רמזים לפרצוף של ה-SLS הקרבית.