הפאסאט הבאה?פולקסווגן ונציגתה בארץ, צ'מפיון מוטורס, נמצאות כרגע בשיאו של מהלך מרתק למדי להחדרת טכנולוגיית ה-TSI. במרכז המסע הזה נמצא כמובן מנוע ה-1.2 ליטר 105 כ"ס שיחליף את יחידת ה-1.6 הוותיקה והמיושנת. המהלך שכבר החל ב סקודה אוקטביה, יגיע בקרוב לפולקסווגן, תחילה עם הפולו ואחרי כן בגולף שם הוא יחליף את המנוע החשוב בהיצע.

לפני כשלושה חודשים דיווחנו לראשונה על פולקסווגן פאסאט הבאה, שאמורה להיחשף לקראת 2012. אחת הגרסאות החשובות ביותר של המכונית הזו בארץ תוצע עם אחת הואריאציות החזקות של מנוע ה-1.4 ליטר TSI המוכר של הקונצרן (ראה תמונה למטה). המנוע הזה כבר החליף ובהצלחה את מנוע ה-2.0 ליטר בפולקסווגן גולף ואולם בפולקסווגן פאסאט הסיפור קצת שונה. ברור שעבור הקהל של המכונית הגדולה והיקרה יותר מדובר בשינוי שעלול להיות קשה לתפיסה. מנוע ה-1.4 ליטר אמנם מציג הספק נאה שאינו נופל מיחידות 2.0 ליטר מסורתיות ואולם עבור הקהל השמרני יותר וחובב הרושם הוא עלול להראות מעט קטן.
השיעור הבא של פולקסווגן
צילום: מנהל
בפולקסווגן לא חוששים ומסבירים שהקהל שלהם מכיר והפנים את יתרון הטכנולוגיה, בקלות רבה מהצפוי. ועבור הקהל הפחות ביתי הם ימשיכו בפעילויות "החינוך וההסברה".
כדאי לספר שבעתיד הלא רחוק צפויה גם המתחרה של סיטרואן – ה-C5 – להגיע עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש.