גולשינו הקבועים כבר קיבלו מתאבן – אמנם בדמות מכונית צעצוע, אבל בכל זאת, והנה חושפת פולקסווגן את הפולקסווגן טוארג החדש במלוא הדרו. למעשה מדובר בדור השני של ה-SUV המצליח (אח לפורשה קאיין ואח חורג לאודי Q7) לאחר שבמהלך חייו לא שונה מהותית, למעט פה ושם מתיחות פנים ועדכונים קלים.
מעבר לעיצוב החדש, המיישר קו עם הפרצוף המעודכן של פולקסווגן (ראו פולקסווגן גולף, פולקסווגן פולו והטנדר החדש – פולקסווגן אמארוק), עיקר החדשות מתייחסות לדיאטה החריפה, שבגרסת הבסיס השילה 208 ק"ג ביחס לגרסת הבסיס היוצאת, לעיצוב הפחוס יותר (אורך: 480 לעומת 475.5 ס"מ, גובה: 171 לעומת 172.5 ס"מ, בסיס גלגלים: 290 לעומת 285.5 ס"מ כאשר הרוחב נותר ללא שינוי: 193 ס"מ) ולהיצע מנועים חסכוניים יותר כשבראשם יחידה היברידית חדשה.
זו האחרונה מוצעת כרגע כפסגת ההיצע וכוללת שילוב בין V6 בנזין בנפח 3.3 ליטר אשר מספק, בין היתר הודות למגדש-על, 333 כוח-סוס, ואליו מחובר מנוע חשמלי בהספק 52 כוח-סוס שבצידו האחר מחובר לגיר האוטומטי. הטוארג ההיבריד'י מסוגל לנוע על כוח חשמל בלבד עד למהירות של כ-50 קמ"ש; מעבר למהירות זו נכנס מנוע הבעירה הפנימית באופן אוטומטי לפעולה. בפולקסווגן טוענים שהטוארג ההיברידי יכול לכסות בממוצע 12.2 ק"מ על כל ליטר דלק.
עוד כולל היצע המנועים V6 טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר עם 240 כוח-סוס ויחידת כוח חדשה בטוארג: V8-דיזל-ביריון בנפח 4.2 ליטר שהושאל מאודי עם 340 כוח-סוס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ. מנוע ה-3.0 ליטר אמור להיות חסכוני מקודמו בנפח דומה ולהציע צריכה ממוצעת של 13.5 ק"מ לליטר סולר. מנוע נוסף בהיצע – 3.6 ליטר בנזין – מתיימר אף הוא לחתוך בהוצאות הדלק ולאפשר כ-10 ק"מ נסיעה על כל ליטר דלק.
כל יחידות הכוח בטוארג – למעט ההיברידית – מוצעות מעתה כסטנדרט עם מערכת 'עצור וסע' שגם היא בתורה תורמת את חלקה לשיפור בצריכת הדלק.
מנועי ה-V10 וה-W12 הוצאו לפנסיה וכבר אינם מוצעים בארסנל המנועים של הטוארג.

בדומה למוצע אצל המתחרה מבאוואריה – ב.מ.וו X5 – מעתה ניתן יהיה לקבל גם את הפולקסווגן טוארג עם גיר אוטומטי בעל 8 הילוכים, כסטנדרט! מערכת ההנעה נותרה כפולה-קבועה וכאופציה ניתן לקבל נעילת דיפרנציאל אחורית מלאה, לטובת אלו המעוניינים לרדת גם לשטח שכולל יותר ממדרכות גבוהות לטפס עליהן.

עיצוב הפנים חדש לגמרי והוא אמור להציע מרווח משופר, נוחות טובה יותר והנדסת אנוש עדיפה. כל זאת לפני שדיברנו על איכות החומרים וההרכבה שגם הם שופרו, על-פי פולקסווגן. בין יתר האבזור הסטנדרטי נמצא כאן מערכת שמע המופעלת באמצעות מסך מגע, מחשב דרך מתקדם, בקרת שיוט, הגה עם אופציות תפעול רבות למערכות השונות, חישוקי 17 אינץ' קלים, בקרת אקלים דו-אזורית ואפשרות להזיז את הספסל האחורי על מסילות 16 ס"מ לפנים או לאחור.
שפע מערכות העזר המתקדמות כוללות בין היתר מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, המתריעה על ירידה מהכביש באמצעות הרעדת ההגה בכל פעם שמבוצע שינוי כיוון או סטייה ללא איתות, מערכת לשמירת מרחק מבוססת ראדאר (אופציה בתשלום), דלת אחורית מופעלת חשמלית להקלת ההעמסה/פריקה, גג שמש פאנורמי גדול ועוד.

על פניו נראה כי הטוארג החדש ממצב את עצמו בעמדה בכירה מאוד בסגמנט, במידה שלמתחרים יש בהחלט סיבה אמיתית לחשוש. בפולקסווגן טרם פרסמו מחירים אך הבטיחו תחילת שיווק כבר החל מאפריל הקרוב.