כבר לפני יותר משנתיים סיפרנו לכם על כוונות הייצור של הונדה למכוניות הקונספט ההיברידיות שלה, ועתה הגיע הזמן מצד הונדה גם לקיים.

אחרי שהתרשמתם ממרכב הקופה הייחודי לדגם זה, נציין כי המראה הפנימי הנו עתידני על גבול החללי (ראו תמונות), כאשר פקדים רבים וצגי מידע בגוונים שונים (הכחול שולט), פזורים ברחבי תא הנוסעים. המושבים הקדמיים נראים מחבקים וספורטיביים.
בהונדה ציינו כי מנוע בנזין בנפח של 1.5 ליטרים יינפק הספק משולב של 124 כוח-סוס ביחד עם המנוע החשמלי, אולם בינתיים לא מסרו פרטים נוספים מעבר לכך. טווח של 20 ק"מ לליטר בנזין בנסיעה במהירות ממוצעת של 90 קמ"ש, בה שני המנועים עובדים יחד, הנו בר השגה. שיעור פליטת הפחמן הדו-חמצני עומד, על-פי הונדה, על 117 גרם לכל קילומטר.

להונדה CRZ, בהיותה מוגדרת כקופה – לפחות על-פי המראה היומרני-ספורטיבי – תיבה ידנית בת 6 מהירויות. לרשות הנהג אפשרות בחירה בשלושה תמהילים של ניהול מערכות הנהיגה (נורמלי, אקונומי וספורטיבי) בדומה למערכת ה-DNA של אלפא, אשר ישפיעו על מהירות התגובה של דוושת התאוצה, מהירות ההיגוי, ריגשות דוושת הבלם וגם...מערכת האקלים וההנעה ההיברידית. הווה אומר: לנהג יכולת שליטה מלאה ברמת הביצועים שהוא רוצה לנפק, בהשוואה לרמת החסכון אותה רוצה להשיג, בכל שילוב בין השניים. למרות שחרור נתוני כוח-הסוס המשולבים, לא מסרו בהונדה נתוני ביצועים (מהירות? תאוצה?).

התוכניות של הונדה לשוק ההיברידי כוללות הגעה לנתח עולמי של 10% מסך כלי הרכב ההיברידים הנמכרים – תוך חמש שנים. ההיברידית הספורטיבית החדשה, המצטרפת לאינסייט המצליחה וליתר מגוון כלי הרכב ההיברידים של הונדה אמורה לעזור להשיג את היעד היומרני. או כפי שהציג זאת בעבר טקאו פוקוי, יו''ר הונדה: ''טויוטה לא רק מהווה יעד להגיע אליו, אלא אף להשיגו''. בימינו, זה נשמע פתאום מעניין...