וולוו חושפת היום פרטים מלאים, כולל תמונות ווידאו (ראו מצ"ב) של הוולוו S60 החדשה. באוקטובר הצגנו בפניכם וידאו ראשון, חודש מאוחר יותר נחשפו תמונות ראשונות ובינואר השנה הוצג וידאו נוסף אך ללא פרטים טכניים מלאים. עתה כאמור נחשפת הוולוו S60 החדשה במלואה, זמן קצר לפני ההשקה הרשמית המתוכננת בפני באי תערוכת ז'נבה, ב-2 למרץ. לא נרבה במילים אודות העיצוב – עיניכם הרואות, ונדגיש רק שמדובר בהמשך מגמת העיצוב החדשה בוולוו אותה ראינו לאחרונה בין היתר בוולוו XC60. בוולוו מגבים את העיצוב החדש ("קופה עם שתי דלתות נוספות מאחור"... לפי וולוו) בהבטחה למכונית דינאמית ומרגשת יותר לנהיגה, לפחות ביחס למה שהתרגלנו להכיר עד כה מבית היצרן השבדי. זאת ועוד: בוולוו מצהירים כי ה-S60 החדשה היא "הוולוו הדינאמית אי-פעם", לא פחות. עם מתחרות משובחות כמו אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס רצוי שלוולוו תהייה התחמושת המתאימה להיאבק בהן, ו"תחמושת" במקרה זה צריכה להיות התנהגות דינאמית-ספורטיבית מרשימה. לחידוד נקודה זו מוצעת ה-S60 החדשה בשתי ואריאציות, עם שלדות המכויילות באופן שונה לשוק האירופאי ולשווקים האמריקאים ואסיאתיים: הראשונה ספורטיבית וקשיחה יותר והשניה מרוככת ונוחה יותר לנסיעה. את זו האחרונה עדיין ניתן יהיה לקבל בואריאציה הספורטיבית יותר כחבילת ספורט, כאופציה. עיקר ההבדלים בין שתי אופציות המרכב נמצאים במתלים ובבולמי הזעזועים כאשר בוולוו טוענים שכל תתי-השלדה הקדמית והאחורית שונות. מערכת ההיגוי תוכננה אף היא מחדש והותאמה לשתי אופציות המרכב/שימוש השונות.


בעת ההשקה תציע וולוו את ה-S60 החדשה עם מגוון של 4 מנועים: S60 T6 עם מנוע בנזין-טורבו בנפח 3.0 ליטר ו-304 כוח-סוס, S60 2.0T עם מנוע בנזין-טורבו בנפח 2.0 ליטר ו-203 כוח-סוס וצמד טורבו-דיזל בנפח 2.4 ליטר (S60 D5) ו-2.0 ליטר (S60 D3) עם 205 ו-163 כוח-סוס בהתאמה. במהלך השנה יצטרפו להיצע לא פחות מעוד 4 מנועים: דיזל בסיסי בנפח 1.6 ליטר עם 115 כוח-סוס (S60 D DRIVe, שאמנם יוצא רק בגרסה ידנית אך טוען לפליטת פחות מ-115 גרם CO2 לק"מ ולצריכת דלק ממוצעת של 23 ק"מ/ליטר), 2 בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 150 (S60 T3) או 180 כוח-סוס (S60 T4) וטורבו נוסף בנפח 2.0 ליטר (S60 2.0T) עם 240 כוח-סוס.
מערכת ההנעה הכפולה פותחה אף היא על-מנת להתאים טוב יותר לנהיגה דינאמית וספורטיבית יותר והיא תוצע כסטנדרט ב-S60 T6 וכאופציה בתשלום ב-S60 D5. גרסת העל – ה-S60 T6 מסוגלת למהירות מרבית (מוגבלת מחשב) של 250 קמ"ש ולהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות בלבד (6.9 ב-S60 הנוכחית).
הפנים מן הסתם חדש לגמרי בעיצובו ובתכנונו ועיקרי החדשות – למעט העיצוב שתוכלו לראות בעצמכם – הם בעוד מקום לברכי היושבים מאחור (3 ס"מ ביחס ל-S60 הנוכחית), התמקדות בסביבת הנהג ופתח תא מטען הרחב בכ-11 ס"מ ביחס לזה שבדגם הנוכחי.

המרכב החדש שבוולוו כה גאים בו מגובה גם בלא מעט אלקטרוניקה ומחשוב מתקדמים. בין היתר פותחו בוולוו מערכות בקרת יציבות מתקדמת ורגישה מבעבר, בקרת אחיזה, בקרת אחיזה בעת ביצוע פניה וחיישני בלימה המנתחים בכל זמן את הנתונים המגיעים מיתר מערכות העזר ומתרגמים אותם לפקודות למערכת הבלימה, לייעול ושיפור הבלימה.
אבל, נראה כי עיקר גאוותה של וולוו במערכת איתור וזיהוי הולכי הרגל החדשה שלהם, המותקנת ב-S60. מדובר במערכת המסוגלת להביא את הרכב עד לעצירה מוחלטת – במידה והנהג לא יבצע זאת בעצמו. המערכת מזהה את הולכי הרגל, "עוקבת" אחריהם בכדי "להבין" לאן הם פונים, האם הם במסלול התנגשות עם הרכב ובמידת הצורך מתחילה להפעיל את מנגנוני החירום/בלימה של הרכב, כאמור – עד למצב בלימה מלאה במידה והנהג לא "השיג" אותה בזמן. השלב הראשון בפעולת המערכת הנו סימן ואות לנהג באמצעות מערכת התצוגה העילית שתקרין איתות אזהרה על השמשה הקדמית במקביל להתראה קולית ול"דריכת" מערכת הבלימה. ככל שיחלפו שברירי השנייה מבלי שהנהג ינקוט בפעולה תופעל מערכת הבלימה עד, כאמור, עצירה מלאה. המערכת יעילה עד למהירויות של 35 קמ"ש, קרי: עד למהירות כזו היא אמורה להצליח למנוע פגיעה בהולכי רגל, גם במצב שהנהג לא ינקוט בכל פעולה מצידו. במהירויות גבוהות יותר המערכת תצמצם את מהירות הנסיעה למינימום האפשרי במסגרת מהירות הנסיעה ותנאי הדרך. בוולוו מאמינים כי המערכת החדשה יכולה למנוע פגיעות קטלניות בהולכי רגל בשיעור הנע בין 20% ועד 85%, בהתאם לתנאים.
מערכת נוספת המוצעת ב-S60 החדשה נקראת City Safety והיא אמורה למנוע התנגשות מאחור ברכב הבולם לפתע מלפנים. כמובן, אם הנהג לא הגיב מהר יותר... בוולוו טוענים כי המערכת תוכל לצמצם משמעותית ואף למנוע לחלוטין פגיעות חזית-אחור במהירויות של עד 30 קמ"ש.

תחילת השיווק מתוכנן להתחיל בקיץ הקרוב. מחירים טרם פורסמו.