את בראבוס כולנו מכירים זה מכבר וסדנה גרמנייה זו נחשבת לאחת המוצלחות והטובות מבין עשרות משפרי מרצדס בעולם. כמעט ואין סדרה של מרצדס שאנשי הסדנה מדלגים עליה בבואם להציע את הגרסה הכי-הכי בסדרה, זו עם ההספק והביצועים המפחידים לעיתים, שאין בהם ממש צורך אבל כפי שמסתבר – לרבים יש בהחלט הרצון להרגיש הכי חזקים בשכונה.

מנוע ה-V8 בנפח 6.2 ליטר מבית חטיבת הביצועים של מרצדס, AMG, אהוב במיוחד על מהנדסי בראבוס ומככב בלא מעט דגמים שלהם. עד כה טופל המרצדס GL רק בעדינות על-ידי בראבוס – ורק בגרסאות הדיזל – ועתה מתפנים שם להעבירו סדרת כושר של ממש, כמובן עם ואריאציה מיוחדת עבורו של המנוע הברוטאלי דנן.

300 קמ
צילום: מנהל
צמד מגדשי טורבו ומגדש-על שהוצמדו למנוע ה-V8 הגדול ותאב הסל"ד הם הגורמים העיקריים להעלאת ההספק המרבי כאן ל-650 כוח-סוס. המומנט המרבי מגיע כבר ב-3,000 סל"ד ועומד על קרוב ל-87 קג"מ...
כל הכוח הזה מועבר אל (כל) הגלגלים באמצעות גיר 7-הילוכים של מרצדס שטופל וחוזק על-ידי בראבוס. התוצאה יכולה להיות מפחידה: 4.7 שניות נדרש להאיץ מ-0 ל-100, המהירות המרבית מוגבלת מחשב (!) ל-300 קמ"ש.

בכדי להציע אחיזה ראויה ובטיחות מספקת, גם במהירויות שהמפלצת-לשבעה מסוגלת להן, טופל כמובן ה-GL גם בסעיפי המתלים, הבלמים, הצמיגים והאווירודינאמיות. מערכת הבלמים הוחלפה במחוזקת על-ידי בראבוס וכוללת צלחות בלימה כפולות, מחוררות ואדירות קוטר – 380 מ"מ מלפנים ו-355 מאחור – עם קליפרים בעלי 12 ו-6 בוכנות בהתאמה. הבראבוס-GL רחב מ-GL סדרתי ב-6 ס"מ ונמוך ממנו ב-3 ס"מ, בין השאר הודות לגלגלים גדולי הממדים אך נמוכי החתך: 305/30-23. החישוקים, אגב, עשויים 3 חלקים ומיוצרים בעבודת יד על-ידי בראבוס. מערכת ספויילרים וחצאיות אמורה לתרום להדבקה נוספת של הרכב אל האספלט ככל שהמהירות עולה ובמקביל מציעים פתחי אוורור – כגלויים ונסתרים – זרימת אוויר מוגברת לכל שדורש צינון משופר: בלמים, מצננים, מגדשים וכיו"ב. תוספות הפלסטיקה כוללות גם תאורה – פנסי LED חדשים בחזית ומאחור ותאורת צד העוזרת לכניסה וליציאה מהרכב בחושך.

מן הסתם עיצוב הפנים שודרג וטופל כך שלא תישארו עם דרישות נוספות, וכולל דיפוני עור מבית הסדנה, חלקי קרבון ועץ יוקרתי, דוושות אלומיניום, הגה ספורטיבי, מולטימדיה מכל טוב וכיו"ב.

כמה עולה התענוג? 368,000 יורו. מספיק בכדי להשאיר אתכם עם לא מעט עודף בהשוואה ליצירות כמו למבורגיני מורצ'ילאגו רודסטר, בנטלי ארנאז' או מרצדס SL65 AMG Black Series.
עוד יצירות מבית בראבוס ששווה להכיר:
בראבוס GLK V12