ב.מ.וו מעדכנת את ה-X5. רכב הפנאי המצליח זוכה לרביעיית מנועים חדשים, תיבה אוטומטית חדשה ולשיפוץ חרטום ועכוז. מנוע הדיזל הבסיסי בנפח 3.0 ל' (בגרסה המכונה אצלנו 3.0d, ובחו"ל xDrive30d) מקבל תוספת של 10 כ"ס כך שההספק עולה ל-245 כ"ס, והמומנט גם הוא עולה קלות מ-53 ל-55 קג"מ. עם זאת, פליטת CO2 יורדת מ-214 גרם/ק"מ ל-195, בסיוע התיבה האוטומטית החדשה שלה 8 הילוכים – תיבה המשותפת עכשיו לכל גרסאות ה-X5. גרסת הדיזל כפולת-המגדשים של אותו מנוע שכונתה עד עתה xDrive35d (ואצלנו – 3.0sd) תקרא מעכשיו xDrive40d וההספק עולה מ-286 ל-306 כ"ס – יותר מ-100 כ"ס לליטר! המומנט כאן עולה מ-59.2 ל-61.2 קג"מ. וכן, גם במקרה זה פליטת CO2 יורדת, מ-216 ל-198 גרם/ק"מ.
בתחום הבנזין, שני המנועים האטמוספריים הנוכחיים מוחלפים במנועי טורבו. מנוע ה-3.0 ל' 6 ציל' הטורי הקודם (מכונה אצלנו 3.0si, בחו"ל xDrive35i) שהפיק 272 כ"ס, מוחלף במנוע כפול-המגדשים המוכר אשר מספק 306 כ"ס, כאשר המומנט מזנק מ-32.1 ל-40.8 קג"מ (ולמרות זאת חל שיפור קל בצריכת הדלק וירידה תואמת בפליטת CO2). ואילו מנוע הבנזין V8 בנפח 4.8 ל' מוחלף במנוע ה-4.4 ל' טורבו כפול-המגדשים שכבר הכרנו ב-X6 ובסדרה 7 החדשה. מנוע זה מפיק 408 כ"ס, גידול של לא פחות מ-53 כ"ס לעומת המנוע האטמוספרי המוחלף, כאשר המומנט עולה מ-48.5 ל-61.2 קג"מ. גרסה זו תאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות בלבד, שיפור של שניה תמימה, ועם זאת צריכת הדלק ולפליטת CO2 עלו רק במעט.
יחד עם המנועים החדשים יש לב.מ.וו X5 גם פנסים חדשים מלפנים עם תאורת LED לסימון קבוע, וגם מאחור עוצבו מחדש הפנסים. מערכות העזר השונות שופרו ויש אופציות למערכות חדשות כגון בקרת שיוט אקטיבית עם אפשרות לדימום והתנעה אוטומטיים, מצלמות הקפיות הנותנות תמונה מלאה של סביבת הרכב, בקרת סטיה מנתיב ועוד.