מיני קאנטרימן (Mini Countryman), זהו השם הרשמי שהעניקו ב.מ.וו למיני החדשה שלהם, הואריאציה הסדרתית של ה"מיני לשטח". בהמשך למיני קונספט בשם קרוסאובר שהוצגה בתערוכת פריז בשנה שעברה ומידע המודיעיני שהצטבר, יחד עם תמונות ריגול עליהם סיפרנו לכם זה מכבר פורסם ע"י ב.מ.וו מידע ראשוני עבור ה"מיני לשטח", גרסת "שטח" למיני המוכרת, נכון יותר לגרסת הקלאבמן הארוכה.
ההשקה המלאה, אגב, צפויה להתרחש במרץ הקרוב, בז'נבה.
על אף השם הרשמי שנתנו ב.מ.וו לחברה החדשה במשפחת מיני, עדיין לא ברור כיצד יקראו למוצר המוגמר בשווקים השונים – Countryman או Crossman; ככל הנראה יעשה שימוש בשניהם.

סביבת הנוסעים לא השתנתה וקל לזהותה כסביבת מיני אופיינית. כסטנדרט, מגיע הקאנטרימן עם 4 מושבים (2 מלפנים ו-2 מאחור), כאשר ניתן להחליף ללא תוספת מחיר את צמד המושבים האחורים בספסל המעניק מקום לשלושה אנשים. נפח תא המטען עומד על 350 ליטר וכאשר המושבים מקופלים מתקבל נפח הטענה מרשים של 1,170 ליטר (...זאת עדיין מיני!).
מבחוץ הקאנטרימן שונה משאר המיני המוכרות לנו החל בפנסים ובגריל ...ובעובדה הפשוטה שיש לה 4 דלתות צידיות. הוא גם נמוך יותר ממה שיכלנו לצפות (מבחינת מרווח הגחון; "שטח", לא?...) – ציפייה שאולי באה בעקבות המיני ביצ'קומבר קונספט הקרבי למראה.
כיאה למיני, גם הקאטנרימן מציעה אפשרויות מורחבות בנושא ההתאמות האישיות, הן החיצוניות והן הפנימיות. בתחום התוספות תמצאו, בין היתר, מערכת ניווט, תמיכה במכשירי סלולר, גג פנורמי גדול במיוחד, תאורת קסנון ניתנת להתאמה, חישוקים קלים בגדלים 16"-19", מתלים ספורטיביים שמנמיכים את הרכב בכ-10 מ"מ ועוד.


היצע המנועים לא מפתיע במיוחד והוא יכלול צמד מנועי דיזל ושלושה מנועי בנזין חדישים והמתקדמים מבית ב.מ.וו כאשר טווח ההספקים עומד בין 90 כ"ס עבור ה-MINI One D Countryman ועד ל-184 כ"ס עבור ה-MINI Cooper S Countryman.
מנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטר בעל ארבעת הצילינדרים מגיע לראשונה לא רק עם צמד מגדשי טורבו והזרקת דלק ישירה אלא גם עם תזמון שסתומים משתנה. ואם זה לא מספיק, במטרה להפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים, ישנן מערכות שנוספו כמו מערכת "עצור וסע", טעינה חשמלית של המצבר באמצעות הבלמים וניהול חכם של יחידת ההנעה. כסטנדרט, תיבת ההילוכים מגיעה ידנית וכאופציה לגרסאות הבנזין גם אוטומטית, שתיהן בעלות שישה הילוכים ודיפרנציאל אלקטרו-הידראולי חכם מאפשר במצב נהיגה נורמלי מעבר של עד כ-50% מכוח המנוע אל צמד הגלגלים האחוריים, ובמצב נהיגה קיצוני יותר עד כ-100%.
למרות הרעש סביב להינע הכפול והיות המכונית החדשה ה"מיני הראשונה לשטח" תוצע הנעה כפולה קבועה כאופציה, כאשר כסטנדרט תוצע הנעה קדמית בלבד. מה שבטוח, על אף הנעת ה-4X4, נראה שלא יהיה חכם לנסות את מזלה של המיני קאנטרימן בשטח שהוא מעבר לשבילי אפר.
ה"מיני לשטח" אמורה להתחיל להתגלגל ברחבי אירופה עד סוף שנה זו במחיר הבסיס האמור להיות יקר בכ-10% יותר ממיני קופר S.