"אני מאמין שאלפא צריכה ניהול משלה ולכן ביצענו הפרדת מותגים. לקוח של אלפא רומיאו לא צריך להגיע מפיאט". כך אמר אורי להב מנכ"ל סמל"ת בהשקת אולם התצוגה של אלפא שלראשונה אחרי שנים רבות נפרדת מהמותג פיאט ויוצאת לדרך חדשה. בכך מגיעה לשיאה הפרדת המותגים שהחל להב לבצע עם כניסתו לתפקיד לפני תשעה חודשים.

לפי להב ההפרדה נשאה פירות כבר ב-2009 עם צמיחת מכירות של 115%. אלפא מכרה השנה 325 מכוניות (מהן 135 מדגם המיטו) לעומת 151 אשתקד וב-2010 היא מתכוונת להמשיך ולצמוח ולעבור את רף 500 הכלים. אנחנו רוצים להראות כמו מותג אמיתי, עם כמויות הגיוניות למותגי יוקרה, אומרים באלפא ובשנה הבאה הם שואפים לעבור את מכירות לקסוס. כיצד יעשו זאת? באמצעות תגבור הנוכחות של אלפא בתקשורת כשאחד הדגשים למודעות ולפעילויות יהיה 100 שנים לאלפא. בנוסף כמו בפיאט (עליה דיווחנו אתמול), גם באלפא מתכננים לעמול על שיפור השירות ושביעות רצון הלקוחות.

מי אחראי
לחלק מהצמיחה הזו תהיה אחראית כמובן הג'ולייטה החדשה אשר אמורה לנחות בארץ באמצע השנה. כרגע מדובר בעיקר על גרסת ה-1.4 מולטיאייר עם 170 כ"ס ותיבה אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים (DDCT), שתעלה כך צופים בסביבות ה-180,000-170,000 שקלים. עימה אמורה להגיע גם גרסת עלה התלתן הירוק עם מנוע ה-1.8 ליטר ו-230 כ"ס. אבל בסמל"ת מתכוונים להביא גם גרסאות בהזמנה מיוחדת ובהתאם לדרישה.

עוד לפני הג'ולייטה אמורות לנחות כאן גרסאות חדשות של המיטו: עלה תלתן ירוק עם 170 כ"ס (183,000 שקלים) ואחריה הגרסה האוטומטית, כלומר זו שחמושה בתיבת ה-DDTC החדשה. לפי היבואן אנחנו נהיה שוק הייצוא הראשון לקבל אותה. גרסה זו שתגיע באפריל תשודך למנוע המולטיאייר 135 כ"ס ותעלה כ-160,000 שקלים. במהלך 2010 יוחלפו מנועי המיטו המוכרים ביחידות המולטי-אייר החזרות והחסכוניות יותר.