"מינימליזם". זהו הכינוי (המבריק, בהחלט!) שהעניקה מיני לשינויים אותם ביצעה בדגמי 2010, ואשר באים לידי ביטוי במנועים חזקים יותר – וחסכוניים ונקיים יותר. זהו גם השם לקו חדש של גרסאות בהיצע, המתאפיינות בידידותיות מוגברת לסביבה.
המיני קופר S מקבל מגדש טורבו חדש מסוג Twin Scroll ותזמון שסתומים משתנה Valvetronic, המשמש גם כתחליף למצערת, ומפיק ממנוע ה-1.6 ל' שלו הספק מירבי של 184 כ"ס – 9 יותר מהמנוע הנוכחי. למרות זאת, פליטת ה-CO2 נמוכה ב-13 גרם/ק"מ לעומת המנוע הנוכחי, עם נתון יוצא דופן של 136 גרם/ק"מ. לשם השוואה, פיז'ו 207 GTI החולקת את המנוע עם הקופר S הנוכחית פולטת 171 גרם/ק"מ.
גרסאות הבסיס החלשות של המיני One (המכונות First בשווקים מסוימים), מקבלות מנוע בנזין בנפח מוגדל מ-1.4 ל-1.6 ל', גם כאן עם Valvetronic. ההספק המרבי לא השתנה ונשאר 75 כ"ס, אבל המומנט גדל ב-17% ויש שיפור קל בצריכת הדלק ובפליטת CO2. במיני One היותר-חזקה הועלה הספקו של המנוע – גם כאן 1.6 ל' במקום 1.4 – מ-95 ל-98 כ"ס, המומנט עלה ב-9%, נתון ההאצה מ-0 ל-100 שופר בארבע עשיריות השניה ויורד מ-10.9 ל-10.5 שניות – וגם כאן חל, למרות זאת, שיפור קטן בנתוני הצריכה ופליטת CO2. בגרסת קופר נשאר הנפח כשהיה, 1.6 ל', אבל המעבר לתפעול שסתומים Valvetronic ועוד שינויים הביאו לעליה קלה בהספק, מ-120 ל-122 כ"ס, ללא שינוי בנתוני התאוצה או המהירות המרבית (0 ל-100 ב-9.1 שניות, 203 קמ"ש) אבל שוב לשיפורים קלים בצריכת הדלק ופליטת CO2 (שעומדת כעת על 127 גרם/ק"מ בלבד).
בקו ה"מינימליזם" המבוסס על גרסאות ה-One מוצעים שני מנועי ה-1.6 הבסיסיים, בעלי הספקים של 75 ו-98 כ"ס, עם עזרים מיוחדים להקטנת צריכת הדלק (ועימה פליטת CO2). בגרסאות אלה נמצא אמצעים כמו בלימה רגנרטיבית לטעינת המצבר (להקטנת בזבוזי אנרגיה להנעת האלטרנטור), הפחתת חיכוך במנוע, משאבת שמן בעלת ספיקה משתנה לפי דרישות המנוע, דימום והתנעה אוטומטיים, אופטימיזציה של משאבת המים ועוד. כל אלו מביאים לצריכת דלק ממוצעת מוצהרת של 19.6 ק"מ/ל' ופליטת CO2 של 119 גרם/ק"מ, כאשר הנתונים זהים בשתי גרסאות המנוע.