הלו, אנחנו מדברים על המכונית. נא להתרכז
כאשר הושק ה-X1, האח הצעיר והקטן במשפחת רכבי הפנאי של ב.מ.וו, באוקטובר האחרון כלל ההיצע שלושה מנועי דיזל (כולם 2.0 ל' בהספקים שונים) – אבל רק מנוע בנזין אחד, וגדול יחסית: 6 ציל' בנפח 3.0 ל'. מסיבה זו הוחלט לייבא את ה-X1 לישראל רק עם מנועי דיזל בשלב ראשון, עד שיצורפו להיצע מנועי בנזין אטרקטיביים. עכשיו זה קרה. ב.מ.וו הכריזה בסוף השבוע על הרחבת היצע מנועי ה-X1, עם עוד שני מנועי בנזין. הראשון בהם ישמח כנראה את אנשי היבואן כאן: גרסת בסיס בעלת הנעה אחורית בלבד, X1 sDrive 18i, עם מנוע Valvetronic 4 ציל' בנפח 2.0 ל' המפיק 150 כ"ס. תיבת 6 הילוכים אוטומטית המוצעת כאופציה לתיבה הידנית תהיה מן הסתם האפשרות המועדפת כאן אצלנו, והשילוב הזה מספק האצה ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות עם מהירות מרבית של 200 קמ"ש בדיוק.
עוד גרסה חדשה בהיצע הבנזין היא ה-X1 xDrive 25i, עם גרסה מוחלשת של מנוע ה-6 ציל' Valvetronic בנפח 3.0 ל' (שמשמש גם את ה-X1 xDrive 28i, שם הוא מפיק 258 כ"ס – והיה מנוע הבנזין היחיד בהיצע של ה-X1 עד עתה). בגרסה זו מפיק המנוע 218 כ"ס ו-28.2 קג"מ, והוא זהה פחות או יותר למנוע המשמש את ה-525i הנוכחית (ושונה ממנוע ה-2.5 ל' עם הספק דומה המשמש את ה-X3 בגרסת 2.5si... כן, זה מבלבל, אנחנו יודעים).
שינוי נוסף הוא הרחבת השימוש בתיבת 6 הילוכים האוטומטית. מעתה אפשר יהיה לבחור בה גם בגרסאות הדיזל הבסיסיות, ה-18d, בשתי אופציית ההנעה – אחורית וכפולה – וגם בגרסת ההנעה האחורית של מנוע הדיזל הבינוני בהיצע, ה-20d.